صادرات بویلر واتر تیوب به کشورهای خاورمیانه

1

بویلر واتر تیوب یکی از انواع دیگ های بخار با مصارف گسترده صنعتی است که قادر است آب فوق ‌العاده داغ و بخار فوق اشباع را برای صنایع فراهم کند. از این بویلرها در صنایع شیمیایی، پالایشگاهی و نیروگاه های برق استفاده می شود. برای دریافت قیمت خرید بویلرهای واترتیوب می توانید با کارشناسان آران انرژی در ارتباط باشید.

بویلر واتر تیوب


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

بویلر واتر تیوب چیست

یکی از متداول ترین تجهیزات صنعتی برای تامین آب داغ، بویلر واتر تیوب (water tube boiler) است. بویلرها، دیگ های بخار آب با فشار بالا هستند که قادرند حجم مشخصی از آب بسیار داغ و بخار داغ اشباع شده را از طریق مجراهای مشخص شده در اختیار واحدهای صنعتی قرار دهند. از نظر طبقه بندی بویلرها، دیگ های بخار به دو دسته بویلرهای واترتیوب و بویلر فایر تیوب طبقه بندی می شود که هر یک از این ها ساختار فیزیکی متفاوتی دارند. در این مطلب به بررسی نحوه عملکرد بویلر واتر تیوب و همچنین موارد کاربردی و  نکات مهم در خرید و فروش آن اشاره می کنیم.

بویلر واتر تیوب

انواع بویلر

  • بویلرهای واترتیوب یا آب در لوله
  • بویلرهای فایرتیوب یا آتش در لوله

طرز کار بویلر واترتیوب

همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید یک بویلر واترتیوب عبارت است از یک دیگ بخار که شامل چند محفظه کوچک اصلی است که درون پوسته اصلی قرار گرفته اند. مخزن مخصوص نگهداری آب به یک سری از لوله های موازی متصل می شود.جریان آب به داخل مخزن وارد شده و از طریق این لوله ها حرکت می کند.

بویلر واتر تیوب

در قسمت دیگری از این بویلر، سوخت از طریق کوره حرارتی برای گرم کردن آب تامین می شود. حرارت فوق‌العاده بالا که این کوره تامین می‌کند، آب موجود در لوله های بویلر را تا دمای مشخصی گرم کرده و آن را تا دمای جوش و حتی بیشتر از آن افزایش می دهد. بخار داغ، بخار داغ اشباع و آب بسیار داغ به سمت بالای مخزن حرکت می‌کنند و از مجرای خروجی در مسیرهای مشخص شده هدایت می شوند.

بویلرها بر اساس نصب

  1. افقی
  2. عمودی
  3. شیب دار

تفاوت بویلر فایر تیوب با واتر تیوب

در بویلرهای واترتیوب هم چنان که از نامش پیداست آب در داخل لوله ها جریان دارد و آتش در بیرون آن ولی در بویلرهای فایرتیوب آتش در داخل لوله ها و آب در بیرون از آن جریان دارد.

انواع بویلر های واتر تیوب

  • بویلر افقی با درام طولی
  • بویلر افقی با درام عرضی
  • بویلر لوله خمیده با ۲ درام
  • بویلر لوله خمیده با ۳درام
  • بویلر لوله خمیده با ۴ درام

بویلر واتر تیوب

طراحی بویلر

با توجه به نحوه عملکرد بویلرهای واترتیوب، انتظار می‌رود طراحی و تولید این تجهیزات از حساسیت فوق‌العاده بالایی برخوردار باشد، چرا که شرایط دمایی و فشار در داخل دیگ بخار بسیار بحرانی خواهد شد. اگر تجهیزات بویلر، استانداردهای لازم را نداشته باشند با کوچکترین تغییرات در پارامترهای فیزیکی، صدمات جبران ناپذیری به وجود خواهد آمد که بدترین شرایط، انفجار دیگ بخار خواهد بود.به طور مثال برای برطرف کردن افزایش ناگهانی فشار داخل دیگ بخار، یک شیر کنترل ایمنی در قسمت فوقانی تعبیه شده است تا در صورت شرایط بحرانی، به درستی عمل کرده و بتواند فشار اضافی را از داخل بویلر خارج کند.

بویلر واتر تیوب

اجزای اصلی بویلر


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

  1. گرم کننده آب
  2. پمپ تغذیه
  3. دی اریتر
  4. سوپر هیت
  5. اکونومایزر
  6. کندانسور

بویلر واتر تیوب

طبقه بندی سیالات داخل دیگ واترتیوب

پس از آن که به طور مختصر با نحوه عملکرد تجهیزات بویلرهای واترتیوب آشنا شدیم لازم است برای آشنایی با آنچه در داخل بویلر اتفاق می‌افتد و کاربرد این تجهیزات را تحت تاثیر قرار می دهد، سیالات داخل بویلر را طبقه بندی کنیم.

انواع سیال بخار آب داغ

  1. بخار معمولی
  2. بخار فوق اشباع

تفاوت بخار معمولی و بخار فوق اشباع

تفاوت بخار معمولی و بخار فوق اشباع که در بویلرهای واترتیوب تولید می شود در حقیقت در میزان رطوبت آنها عنوان می گردد؛ به این ترتیب، بخار معمولی دارای درصدی از رطوبت است اما بخار فوق اشباع، عاری از رطوبت بوده و در نتیجه می توان بخار فوق اشباع را به نوعی یک بخار خشک تلقی کرد.

یکی از موارد کاربردی بخار فوق اشباع، هدایت آنها به سمت توربین های صنایع می باشد. به دلیل اینکه رطوبت به پره های توربین آسیب وارد می کند، بخار فوق اشباع برای این مصارف بسیار مناسب هستند؛ بنابراین دیگ واترتیوب در تمام صنایع قابل استفاده است.

بویلر واتر تیوب

ویژگی های بویلر فایرتیوب

  • قابلیت استفاده از سوخت جامد
  • جریان حرارت بالا
  • قابلیت ساخت بخار سوپرهیت
  • حجم فرایند بخار بالا
  • کیفیت بالای بخار
  • تهیه سریع بخار

کاربرد بویلرهای واترتیوب

توانایی بویلرهای واترتیوب در تامین آب داغ و بخار فوق اشباع، استفاده از این دیگ های بخار را در طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی مناسب ساخته است. در مواردی که بخار فوق العاده داغ و خشک نیاز باشد، استفاده از بویلرهای واتر تیوب پیشنهاد می شود.

بویلر واتر تیوب

برخی موارد کاربردی بویلرهای واترتیوب

  • صنایع شیمیایی
  • کارخانه های کاغذ سازی
  • پالایشگاه های نفت
  • نیروگاه های تولید برق
  • تولید برق فشار قوی
  • نیروگاه های خورشیدی و …

صادرات بویلر واترتیوب به کشورهای خاورمیانه

مسئله خرید و فروش بویلرهای واترتیوب همانند سایر تجهیزات صنعتی در بازارهای جهانی مورد توجه قرار دارد. این تجهیزات یکی از کالاهای اساسی کشورهای صنعتی محسوب می شوند. آن دسته از  کشورهایی که صنایع پیشرفته تری دارند، سهم بیشتری در خرید و فروش بویلر در بازارهای جهانی ثبت کرده اند.

بویلر واتر تیوب

طبق آماری که در سال ۲۰۱۷ به ثبت رسیده است، میزان صادرات بویلر واترتیوب با ظرفیت حدود ۴۵ تن در هر ساعت، درآمدی حدود ۳۸۹ میلیون دلار را به خود اختصاص داده است. در بازارهای جهانی خرید و فروش بویلر، کشور چین، برترین صادر کننده و کشور تانزانیا برترین وارد کننده این تجهیزات معرفی شده اند. کشورهای کره جنوبی، هندوستان، مالزی و آلمان، سایر صادرکنندگان بویلر به بازارهای جهانی هستند.

خوشبختانه کشور ایران در سال های اخیر، سهم بسزایی در صادرات بویلر واتر تیوب و بویلر فایرتیوب به کشورهای حوزه خاورمیانه داشته است. شرکت های برتر تولید کننده داخلی توانسته ‌اند با کسب استانداردهای جهانی، بهترین و کارآمدترین دیگ های صنعتی و غیر صنعتی را برای مصارف متعدد به بازار جهانی ارائه کنند. برترین مشتریان این صنایع کشورهای همسایه و حوزه خاورمیانه هستند.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

1 نظر
  1. عبدالرزاق مهدی نژاد لداری می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید مطالبهای عنوان شده خیلی خوب و عالی میباشد در صورت امکان در زمینه بویلر های واتر تیوب تقاضا میشود کار هر قسمت از خود بویلر و همچینین تجهیزات جانبی بیشتر و دقیقتر توضیح داده شود . ممنونم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.