قوانین کلین روم چیست و اهمیت آن

0

قوانین کلین روم به مجموعه دستور العمل ها و الزامات گفته میشود که برای کار کردن در این محیط ها باید رعایت شوند. تمامی کارکنان ملزم به رعایت این قوانین و اصول هستند. این قوانین بر اساس استانداردهای جهانی و استانداردهای کلین روم تدوین شده اند.

قوانین کلین روم | قوانین اتاق تمیز


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

قوانین کلین روم

قوانین کلین روم | قوانین اتاق تمیز

محیط های اتاق تمیز شباهتی به محیط های دیگر ندارند. معمولاً کلین روم دارای چالش ها و الزاماتی است که مخصوص ساخت، طبقه بندی و هدف گذاری آنها می باشد. نه تنها افراد و خدمه نظافتی باید درک کاملی از مقررات مربوط به محیط کنترل شده داشته باشند، بلکه همه افرادی که وارد اتاق تمیز می شوند نیز باید این قوانین را بدانند.

[highlight-red bcolor=”blue” align=”justify” ]برای محدود کردن میزان ذرات موجود در اتاق تمیز، کاهش اختلال در ذرات معلق و کاهش آلودگی عمومی، باید مجموعه ای از قوانین را رعایت کنید.[/highlight-red]

کاربرد کلین روم

قوانین کلین روم | قوانین اتاق تمیز

  • اتاق های عمل
  • بیمارستان
  • خودروسازی
  • اتاق رنگ
  • صنایع غذایی
  • هوافضا
  • صنایع نظامی
  • داروسازی
  • تولید تجهیزات پزشکی
  • آزمایشگاه ها
  • مراکز تحقیقاتی و …


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

پروتکل ها و قوانین کلین روم یا Clean room Protocol چیست؟

قوانین کلین روم | قوانین اتاق تمیز

  • وسایل شخصی را خارج از محیط کلین روم بگذارید.
  • داخل اتاق تمیز غذا نخورید، سیگار نکشید و آدامس نجوید.
  • در داخل اتاق تمیز از لوازم آرایش، عطر و ادکلن و غیره استفاده نکنید.
  • این لوازم، آلودگی های غیر ضروری را وارد اتاق می کنند و یکپارچگی اتاق تمیز را به خطر می اندازند.
  • در محیط کنترل شده اتاق تمیز، ندوید یا به سرعت راه نروید.
  • حرکات سریع، ذرات را تحریک کرده و منجر به افزایش آلودگی محصولات می شود.
  • در صورت احساس ناراحتی، وارد اتاق تمیز نشوید.
  • از لباس مناسب و مخصوص کلین روم استفاده کنید.
  • اجازه ندهید کسی بدون لباس مخصوص کلین روم وارد شود.
  • افراد باید با دستان تمیز و دستکش، ماسک صورت، کفش های پوشیده، عینک و غیره وارد اتاق تمیز شوند.
  • بهداشت شخصی را به خوبی رعایت کنید. این یکی از مهم ترین قوانین کلین روم است.
  • افرادی که در اتاق تمیز هستند باید تمیز باشند. این شامل بهداشت و کوتاهی موها می شود.
  • قبل از ورود به اتاق تمیز سیگار نکشید.
  • حداقل ۲۰ دقیقه پس از کشیدن سیگار منتظر بمانید و بعد وارد اتاق تمیز شوید.
  • نباید دود باقی مانده سیگار، از روی لباس و پوست شما مانده باشد.
  • از نشستن و تکیه بر تجهیزات یا سطوح کار در کلین روم جداً خودداری کنید.
  • با دستان خود، صورت یا موهای خود را لمس نکنید.

چرا به قوانین کلین روم نیاز داریم؟

قوانین کلین روم | قوانین اتاق تمیز

افرادی که در کلین روم کار می کنند، به طور طبیعی آلاینده ها را تولید می کنند. تکه های پوست، روغن، عرق و مو، همه آلوده کننده محیط تمیز هستند و باید اقدامات احتیاطی برای محدود کردن دسترسی آنها انجام شود. رفتار انسان نیز تأثیر بسزایی در تمیزی کلین روم دارد.

[highlight-paper shadow=”0 1px 4px rgba(19, 234, 113, 0.3), 0 0 20px rgba(64, 255, 24, 0.1) inset” align=”justify;” ]حرکت سریع و همچنین عطسه یا سرفه در محیط کنترل شده، کل محیط را در معرض خطر قرار می دهد. لیست فوق، محدود به قوانین اتاق تمیز است که نشان می دهد کسانی که وارد محیط اتاق تمیز می شوند بایدها و نبایدها را رعایت کنند.[/highlight-paper]

قوانین کلین روم | قوانین اتاق تمیز

این قوانین، به هیچ وجه لیستی جامع از تمام دستورالعمل ها و مقررات اتاق تمیز نیست. رعایت فهرست این قوانین به سادگی به کنترل آلودگی ها در اتاق تمیز کمک می کند، اما در واقع کلین روم را تمیز نمی کند. بهتر است درباره شرایط و قوانین کلین روم، کنترل یا هر مورد دیگری با کارشناسان ما تماس بگیرید.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.