قیمت دستگاه اکونوپک در بازار

3

دستگاه اکونوپک ، سیستم یکپارچه سرمایشی و گرمایشی است که به کوره حرارتی و ایرواشر مجهز می باشد. در ایرواشر، خنک کنندگی هوا طبق مکانیسم تبخیری انجام می شود؛ در قسمت کوره، منبع گاز شهری یا جریان برق برای ایجاد منبع حرارتی به کار می رود. یک اکونوپک از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و هزینه های ساختمانی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

دستگاه اکونوپک


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

کاربرد دستگاه اکونوپک

  1. ساختمان های مسکونی
  2. واحدهای اداری
  3. صنایع متعدد
  4. مراکز تجاری
  5. سوله های ورزشی
  6. کارخانجات صنعتی

دستگاه اکونوپک

در دنیای سیستم های تهویه مطبوع شاید کمتر با نام اکونوپک مواجه بوده اید! اکونوپک، معادل عبارت انگلیسی Econopack، به معنای یک دستگاه کارآمد و ایده‌آل با رویکرد صرفه جویی اقتصادی می باشد. این دستگاه به ویژه در حوزه سیستم های تهویه مطبوع قرار می گیرد. یک  دستگاه اکونوپک را به عنوان یک سیستم یکپارچه قلمداد می‌کنند که قابلیت سرمایش و گرمایش را در کنار یکدیگر ارائه می دهد.

سرمایش و گرمایش

جمله فوق به این مفهوم است که از ابتدا می توان در فصل سرما به عنوان یک واحد گرمایشی و در فصل تابستان به عنوان واحد خنک کننده استفاده کرد. با توجه به توضیحات فوق، سیستم اکونوپک یک تهویه ایده‌آل و مقرون به صرفه است.

دستگاه اکونوپک

عملکرد دستگاه اکونوپک

اگر بخواهیم سیستم اکونوپک را از لحاظ نحوه عملکرد و ساختار فیزیکی توضیح دهیم به این صورت بیان می شود: سیستم اکونوپک تشکیل شده است از یک اتاقک مجهز به کوره هوای گرم که معمولاً از سوخت گاز یا برق به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند و نقش سیستم گرمایشی را دارد.در قسمت دیگر سیستم اکونوپک، یک اتاقک ایرواشر قرار دارد که از طریق مکانیسم تبخیری، نقش یک سیستم سرمایشی را در فصل تابستان ایفا می نمایند. مجموعه این عوامل ارائه یک دستگاه اکونوپک با قابلیت صرفه جویی در انرژی و کاملاً اقتصادی است.

مزایای دستگاه اکونوپک


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

  • امکان تهویه هوا با راندمان بالا
  • همچنین عدم نیاز به سیستم های پیشرفته لوله کشی برای آب سرد و گرم
  • صرفه جویی در اتلاف انرژی
  • سرمایش و گرمایش
  • حذف نیاز به موتورخانه مرکزی
  • راندمان کاری بالا
  • مقرون به صرفه
  • عدم یخ زدگی

شرح مزایای دستگاه

برای درک بهتر مزایای دستگاه اکونوپک، کافیست به ساختار و طرز عملکرد آن نگاه مجدد بیندازیم. در کنار هم بودن دو قابلیت سرمایشی و گرمایشی در اکونوپک موجب شده است نیاز به تامین یک موتورخانه به عنوان منبع انرژی به طور کامل حذف شود؛ بنابراین اگر قرار باشد یک اکونوپک در واحد مسکونی نصب شود، نیازی به لوله کشی های آب گرم یا تامین منبع آب گرم در موتورخانه نخواهد بود.

دستگاه اکونوپک

برای نصب دستگاه در محل مورد نظر فقط کافیست کانال‌های مخصوص جریان هوا و مجرای اصلی برای تامین سوخت در قسمت کوره هوای گرم از طریق گاز شهری فراهم شود. برای تجهیزات اکونوپک که توسط سیستم برق کار می کند، رعایت کابل کشی ایمن، الزامی است.

سیستم سرمایشی اکونوپک

همانطور که در قسمت فوق اشاره کردیم، سیستم سرمایشی سیستم اکونوپک بر اساس فرآیند تبخیر انجام می شود. به این ترتیب اسپری کننده ها در اتاقک ایرواشر در حالت یک ردیف یا دو ردیف قرار دارند؛ آب در محفظه اسپری می‌شود و یک فرایند انتقال حرارت میان هوا و قطرات آب انجام می گیرد. سیستم اکونوپک، هوای خنک را در کانال های مخصوص به جریان می اندازد؛ به این ترتیب خنک سازی فضای مورد نظر در فصل تابستان با راندمان بالا قابل اجرا است.

اجزای سیستم اکونوپک

  • الکتروموتور
  • فن
  • فیلتر آلومینیومی
  • مشعل گازوئیل سوز یا گاز سوز

قیمت دستگاه اکونوپک

از مهمترین کارایی های سیستم گرمایشی و سرمایشی اکونوپک، ایجاد یک جریان هوای رفت و برگشتی در سیستم است. برای سیستم گرمایشی اکونوپک، کوره های شعله مستقیم یا غیر مستقیم تعبیه شده‌اند. سوخت کوره ها یا از گاز شهری یا از منبع برق نیرو تامین می شود.

دستگاه اکونوپک

آنچه در اکونوپک موجب محبوبیت این محصولات در میان مشتریان شده است، کاهش قابل توجه بسیاری از هزینه های تاسیساتی ساختمان و مقرون به صرفه بودن آن می باشد. برای نصب این دستگاه ها به فضای زیادی نیاز نیست و کنترل آن به راحتی انجام می گیرد.قیمت دستگاه اکونوپک با توجه به ظرفیت و مدل دستگاه تعیین می گردد.جهت استعلام قیمت انواع ایواشر و دستگاه اکونوپک با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

3 نظرات
  1. منصوری می گوید

    سلام حدود قیمت چند

    1. h.bahrami می گوید

      سلام و عرض ادب. قیمت با توجه به پارامترهای متعددی مشخص میشود از جمله ظرفیت مورد نیاز .لطفا جهت اطلاع از قیمت ها با کارشناسان فروش مجموعه در ارتباط باشید.

  2. سید علی حسینس می گوید

    قیمت اکونوپک برای سالن گلخانه ای ۳۰۰ متری با طول ۳۷ متر و عرض ۸ متر و ارتفاع ستونها ۵/۵ متر از کنارها و ارتفاع تاج ۷/۵ متر وپوشش نایلونی که درجه حرارت در تمام فصول سال بین ۱۸- ۲۲ باشد . لطفا راهنمایی فرمایید . شماره همراه من ۰۹۱۴۹۱۴۰۳۱۴ شرکت زیست فناور ناژو – شهر تبریز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.