چرا چیلر خنک نمی کند | برخی مشکلات چیلر

2

چرا چیلر خنک نمی کند …؟حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است. عدم خنک سازی در انواع چیلر، یکی از مهم ترین مشکلاتی است که این تجهیزات با آن روبرو هستند. عدم توانایی منبع برق برای تأمین نیروی چیلر، رسوب گرفتگی و خوردگی قطعات، افزایش دمای محیط، کاهش دمای پیش فرض در چیلر و …، نمونه هایی از دلایلی هستند که در خنک کنندگی چیلر، اختلال ایجاد می کنند.

چرا چیلر خنک نمی کند


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

چرا چیلر خنک نمی کند و دلایل آن

همانطور که می دانید انواع چیلر، تجهیزات کارآمد برای خنک سازی آب، کاهش درجه هوا و تهویه مطبوع به ‌عنوان تجهیزات صنعتی شناخته می شوند. هنگامی که در حال استفاده از چیلرها هستید علاوه بر این که باید بسیاری از نکات را در نظر داشته باشید، بازرسی دوره ای قطعات چیلر را نیز نباید از خاطر ببرید. علیرغم تمام تمهیدات و برنامه هایی که در طول مدت استفاده از انواع چیلر رعایت می شوند، ممکن است این تجهیزات در برخی از موارد با نقص ها یا مشکلاتی مواجه شوند. بنابراین تمام این عوامل، تحت عنوان مشکلات چیلر شناخته می شوند.

انواع چیلر

  1. چیلر تراکمی
  2. چیلر جذبی

مشکلات چیلر

یکی از متداول‌ترین مشکلاتی که برای انواع چیلر رخ می‌دهد این است که این تجهیزات قادر نیستند فرآیند خنک سازی را به طور مطلوب انجام دهند؛ در این حالت، دستگاه با هشدار درجه حرارت بالا مواجه می شود و فرآیند خنک سازی را متوقف می کند. اینکه چرا انواع چیلر خنک نمی کنند و چه مشکلاتی موجب بروز این حالت می شود، در این مطلب در مورد آن صحبت خواهد شد.

چرا چیلر خنک نمی کند

  • منبع برق یا منبع تغذیه چیلر به اندازه کافی قوی نیست
  • – دمای تنظیم شده برای انواع چیلر را در مقدار بسیار پایین قرارداده اید
  • تعمیرات و نگهداری انواع چیلر
  • ظرفیت انتقال حرارت در حداقل مقدار خود قرار دارد
  • دمای محیط بسیار بالا است

چرا چیلر خنک نمی کند

شرح پارامترهای سوال چرا چیلر خنک نمی کند

منبع برق یا منبع تغذیه چیلر به اندازه کافی قوی نیست

یکی از دلایلی که موجب می‌شود انواع چیلر، فرآیند خنک سازی را متوقف کند، عدم توانایی منبع برق برای تامین نیروی عملکرد چیلر است. اگر  یک دستگاه چیلر گرما را جذب کند، بنابراین قادر به تبادل حرارت و خنک سازی نیز نخواهد بود؛ بنابراین اگر مشاهده کردید که دمای چیلرها تا حد غیر معقولانه افزایش پیدا کرده است، به عنوان اولین راهکار می توانید برق چیلر را مورد بازرسی قرار دهید. این در حالی است که لوله های انتقال دهنده آب خنک و لوله ها، آب بندی شده باشند تا از اتلاف انرژی جلوگیری گردد.

دیگر مشکلات برقی

  1. منبع اصلی برق قطع شده است.
  2. جریان بیش از حد از سیم پیچ عبور کرده است.
  3. مشکلی در فیوزهای برق می باشد.

دمای تنظیم شده برای انواع چیلر را در مقدار بسیار پایین قرارداده اید


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

دومین عاملی که موجب می شود دستگاه های چیلر، فرآیند خنک سازی را متوقف کنند این است که قبل از شروع به کار چیلر، تنظیمات دمایی را در حداقل مقدار خود قرار داده اید. بنابراین هنگامی که چیلر در حال کار کردن است به طور خودکار ظرفیت خنک کنندگی را کاهش می دهد. دمای پیش‌فرض برای دستگاه به این صورت تعریف شده است که در حداقل توان خود کار کند. بنابر این، برای رفع این مشکل، دمای پیش فرض را باید در حدود ۲۰ درجه یا اندکی بالاتر تنظیم کنید.

دیگر مشکلات

  1. افت فشار در اواپراتور بیش از حد است.
  2. اندازه شیر انبساط مناسب نیست.
  3. محل نصب بالب حرارتی شیر انبساط خیلی دور و یا خیلی نزدیک است.

چرا چیلر خنک نمی کند

تعمیرات و نگهداری انواع چیلر

یکی دیگر از دلایلی که موجب می‌شود انواع چیلر تراکمی و جذبی، فرآیند خنک سازی را به درستی انجام ندهند حالتی است که تجهیزات چیلر در مرحله تعمیرات و نگهداری قرار دارند. بنابراین این امکان وجود دارد که به دلیل درگیر بودن تجهیزات مختلف این دستگاه در فرایند بازرسی و تعمیرات، قسمت های خنک کننده به خوبی نتواند وظیفه خود را انجام دهند. فیلترها یا پره های فن خنک کننده ممکن است دچار رسوب گرفتگی یا جمع شدن گرد و غبار شده باشند، بنابراین خنک سازی و انتقال حرارت به شدت کاهش یافته و احتمال خوردگی و رشد بیولوژیکی افزایش پیدا می‌کند. برای رفع این مشکل باید قسمت های مربوطه را با محلول های شوینده و تمیز کننده به دقت تمیز کنید.

ظرفیت انتقال حرارت در حداقل مقدار خود قرار دارد

یک عامل دیگر که فرآیند خنک سازی انواع چیلر تراکمی را با اختلال مواجه می‌کند این است که در فرآیند انتقال حرارت اختلال ایجاد شده است. برای پیگیری این مشکل باید تمام تجهیزاتی که در انتقال حرارت در داخل انواع چیلر نقش دارند، بازرسی شوند. خوردگی برخی از قسمت‌ها می‌تواند در فرآیند انتقال حرارت تداخل ایجاد کند. برای حل این مشکل و افزایش ظرفیت خنک کنندگی چیلرها، استفاده از سیالاتی مانند آب و اتانول با ظرفیت حرارتی بالا به عنوان مایع انتقال حرارت، یک راه ‌حل ایده‌آل است.

اتانول چیست

اتانول، یک مایع قابل اشتعال می باشد؛ بنابراین به جای آن مخلوطی از آب با اتیلن گلایکول یا آب و پروپیلن گلایکول موجب محافظت در برابر خوردگی و رشد باکتری ها خواهد شد. اقدامات فوق، افزایش انتقال حرارت را به دنبال خواهد داشت بنابراین تا حدود سه درصد عملیات خنک کنندگی بهبود خواهد یافت.

دمای محیط بسیار بالا است

عامل مهم دیگری که فرآیند خنک سازی انواع چیلر را با اختلال روبرو می کند، بالا بودن دمای محیط اطراف چیلر می باشد. تجهیزاتی که بخش انتقال حرارت در داخل انواع چیلر صنعتی را به عهده دارند با افزایش دمای محیط، کارایی آن ها کاهش پیدا می کند. این وضعیت به ویژه در محوطه های صنعتی بیشتر مشاهده می شود. فشار زیاد از سمت محیط، خنک کنندگی انواع چیلر را کاهش می دهد. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود دمای آب ورودی به چیلر را تا حد امکان کاهش دهید.

چرا چیلر خنک نمی کند

دیگر مشکلات احتمالی چیلر

  • فشار بالای کندانسور
  • فشار پایین کندانسور
  • سطح نامناسب مبرد
  • دمای نامناسب فیلتر درایر
  • دمای بالای مکش گاز مبرد
  • کمپرسور خیلی داغ است و یا روشن نمی شود.

تعمیر چیلر

حال تنها به برخی از مهمترین موانعی که چرا چیلر خنک نمی کند پرداختیم و توصیه می کنیم به هموطنان عزیز جهت رفع عیوب چیلر حتما با کارشناسان سیستم های تهویه مطبوع در ارتباط باشند.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

2 نظرات
  1. فرهادشمس می گوید

    عالی است

    1. h.bahrami می گوید

      درود بر شما و تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.