فروش سیستم تهویه سالن قارچ

0

تهویه سالن قارچ بسیار مهم می باشد.بهترین شیوه کشت انواع قارچ با استفاده از سیستم های قوی برای تهویه سالن های قارچ امکان پذیر است. سیستم های تهویه قادرند شرایط دمایی و رطوبت هوای سالن را به صورت متناسب، تنظیم کنند. رطوبت مناسب برای سالن پرورش قارچ،  ۷۰ تا ۹۰ درصد است. برای نصب تجهیزات تهویه در سالن های پرورش قارچ، توجه به کابل کشی برق و لوله کشی آب اهمیت زیادی دارد.

تهویه سالن قارچ


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

اهداف تهویه سالن های قارچ

  1. میزان قابل قبول دی اکسید کربن
  2. کنترل و ثبیت دمای مورد نیاز
  3. کنترل رطوبت در حد مطلوب
  4. افزایش اکسیژن در سالن
  5. پرورش و رشد قارچ باکیفیت

تهویه سالن قارچ

تهویه سالن قارچ عمدتاً از طریق تجهیزاتی فراهم می‌شود که به همین منظور طراحی شده اند. قارچ ها جزو گیاهانی هستند که برای رشد کردن و تکثیر شدن به رطوبت قابل توجه نیاز دارند. بنابراین تهویه سالن مخصوص پرورش قارچ از نظر شرایط دمایی و رطوبت اهمیت زیادی دارد. برای پرورش قارچ، تامین هوای تازه باید در بازه های زمانی مشخص شده انجام گیرد.

هوای تازه و رطوبت در راستای یکدیگر باید هنگام تهویه سالن های قارچ تامین شود؛ به عبارت ساده تر، یک توازن اساسی برای رشد و تکثیر قارچ های باکیفیت الزامی است. تنها در این صورت است که می توان مطمئن بود قارچ های تولید شده برای مصرف خوراکی آماده شده اند. دستگاه ها یا تجهیزاتی که بتوانند شرایط نسبی دمایی و رطوبت را برای رشد قارچ ها فراهم کنند، در دسته تجهیزات تهویه مطبوع سالن قارچ قرار خواهند گرفت.

تهویه سالن قارچ

پارامترهای مهم در رشد قارچ

  • میزان حرارت مناسب
  • تنظیم رطوبت بهینه برای سالن
  • میزان اکسیژن
  • میزان دی اکسید کربن در سالن
  • استفاده از تجهیزات مدرن تهویه

سیستم تهویه پرورش قارچ

اولین فاکتور قابل توجه برای تهویه سالن قارچ، پرداختن به سیستم های تهویه ای و نحوه عملکرد آنها است. انتخاب سیستم های تهویه برای سالن های پرورش قارچ، متناسب با وسعت سالن انجام می گیرد. از آنجایی که تهویه هوا در سالن های پرورش قارچ تقریباً هر ۵/۲ دقیقه باید انجام شود، سالن های بزرگ تر به سیستم های تهویه قوی تر نیاز دارند. در برخی موارد توصیه می شود در سالن های پرورش قارچ از چند سیستم تهویه استفاده شود. در استفاده از سیستم های تهویه مطبوع سالن قارچ، در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و راندمان عملکرد تجهیزات بسیار مهم است.

تهویه سالن قارچ

بهترین سیستم تهویه سالن قارچ


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

بهترین سیستم های تهویه، تجهیزاتی هستند که تعادل مناسبی را بین کربن دی اکسید موجود در فضا، دما و رطوبت ایجاد کنند. لازم به ذکر است تا زمانی که اولین سری از قارچ ها رشد نکرده اند، پرورش دهندگان قارچ به درستی نخواهند دانست که دقیقاً چه شرایطی برای بهینه سازی رشد قارچ ها مناسب خواهد بود. این جمله به مفهوم آن است که گونه های مختلف قارچ، نیازمند یک سری شرایط دمایی و رطوبت هستند. در هر دوره از کاشت قارچ ها، تنظیمات سیستم تهویه سالن قارچ ممکن است تغییر کند؛ همچنین در طول روز، این امکان وجود دارد که شرایط دمایی و رطوبتی به صورت متغیر  تنظیم شود.

برخی سیستم های تهویه پرورش قارچ

  • چیلر
  • مینی چیلر
  • دیگ آبگرم یا بخار
  • هواساز
  • ایرواشر
  • اگزاست فن
  • یونیت هیتر و …

عملکرد سیستم تهویه سالن قارچ

عملکرد سیستم های تهویه سالن قارچ، هم به صورت مکش هوای داخل به سمت خارج و هم به صورت دمیدن هوای تازه از محیط بیرون به داخل سالن قارچ است. به این ترتیب، شرایط هوایی در داخل سالن پرورش قارچ تعدیل خواهد شد.یکی از مهمترین ویژگی های سیستم های تهویه سالن قارچ، مجهز بودن به فیلترها و فن های قوی است. به این ترتیب می‌توان گفت سیستم های تهویه، مقرون به صرفه بوده و هزینه های تعمیرات و نگهداری کمتری را برای صاحبان کسب و کارها فراهم می آورند.

تهویه سالن قارچ

سیستم تنظیم رطوبت

دومین دسته از دستگاه هایی که در حوزه تجهیزات تهویه مطبوع سالن قارچ قرار می‌گیرند، تجهیزاتی است که برای تنظیم رطوبت طراحی شده‌اند. مناسب‌ترین رطوبت نسبی برای پرورش قارچ ها بین ۷۰ تا ۹۰ درصد است. با توجه به فضای سالن پرورش قارچ و نوع قارچ ها، میزان رطوبت  قابل تغییر می باشد. تنظیم رطوبت در سالن پرورش قارچ از رشد میکروب ها و سایر آلودگی ها جلوگیری خواهد کرد.نصب تجهیزات تنظیم کننده رطوبت برای تهویه سالن قارچ در مکان مناسب اهمیت دارد. تجهیزاتی که از طریق کابل کشی برق قرار است کار کنند، حساسیت بیشتری را طلب می کنند.

انواع سیستم های رطوبت زن می‌توانند رطوبت لازم را برای سالن قارچ فراهم آورند. در این حالت برای تمام تجهیزات باید لوله کشی آب به همراه شیر کنترل در محل تعبیه شود. استفاده از سیستم های اتوماتیک تنظیم رطوبت در این حالت، یک امتیاز بزرگ برای تهویه سالن های قارچ محسوب می شود. زمانی که اندازه میزان رطوبت بیشتر از حد مجاز باشد، سیستم به حالت انتظار در می‌آید و زمانی که رطوبت سالن قارچ، کاهش پیدا کند، سیستم به منظور تامین رطوبت به حالت فعال در می آید.

تهویه سالن قارچ

فاکتورهای رشد قارچ باکیفیت

  1. هم سایز بودن
  2. رنگ روشن قارچ
  3. عدم وجود باکتری ها و بیماری ها
  4. نحوه چیدمان قارچ ها
  5. سفتی قارچ
  6. استفاده از سیستم تهویه مناسب

فروش سیستم تهویه سالن قارچ

بهترین سیستم های تهویه سالن قارچ تجهیزاتی هستند که جریان هوا و رطوبت را برای تمام قفسه های پایینی و بالای سالن فراهم کنند. به این ترتیب تمام قارچ ها با کیفیت بوده و به خوبی رشد می کنند.فروش سیستم تهویه مطبوع سالن قارچ اعم از دستگاه هواساز، مینی چیلر، چیلر، ایرواشر و … در این سایت مرجع همراه با گارانتی معتبر و قیمت رقابتی همراه با کالای باکیفیت جهانی می باشد. جهت استعلام دستگاه و همچنین خرید انواع سیستم های تهویه مطبوع پرورش قارچ با کارشناسان مجموعه تهویه آران انرژی در ارتباط باشید.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.