بهترین سیستم تهویه مطبوع برج مسکونی

0

تهویه مطبوع برج مسکونی عبارت است از یک سیستم مرکزی یکپارچه که می تواند کیفیت هوای داخل ساختمان در تمام قسمت ها را ارتقا دهد. حجم بزرگی از آلاینده ها، گازهای کربن دار، گاز رادون و …، از طریق یک سیستم تهویه ای قوی به طور کامل حذف می شوند. با تهویه مطبوع، شرایط آسایش و راحتی خانواده ها در برج مسکونی تأمین خواهد شد.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

تهویه مطبوع برج مسکونی


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

سیستم های تهویه مطبوع برج مسکونی

  • چیلر تراکمی
  • چیلر جذبی
  • بویلر
  • هواساز
  • روفتاپ پکیج
  • اگزاست فن
  • فن کویل و غیره

تهویه مطبوع ساختمان مسکونی

نیاز به سیستم های تهویه مطبوع برج مسکونی از قرن های پیش شناخته شده بوده است. به علاوه از اوایل دهه ۱۹۷۰ سیستم های تهویه برای ساختمان ها و همچنین سیستم های حمل و نقل به طور قابل توجهی دچار تغییر و تحولات شدند.

تمام مهندسانی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت می‌کنند، فناوری های روز دنیا را برای تامین آسایش بهتر ساکنین ساختمان ها و برج های مسکونی و همچنین ارتقای سطح کیفیت هوا در ساختمان به کار می گیرند.

وظایف سیستم تهویه مطبوع

  1. کنترل دما
  2. حذف گرد و غبار
  3. کنترل سرعت وزش باد
  4. گرمایش و سرمایش مناسب
  5. کنترل رطوبت

گرمایش و سرمایش ساختمان

تامین هوای مطبوع برای برج های مسکونی به ویژه آن دسته از ساختمان هایی که به صورت پنت هاوس یا آسمان خراش ساخته شده‌اند، اهمیت فوق العاده بالایی دارد.با توجه به اهمیت سیستم های تهویه مطبوع ساختمان ها این مسئله تقریباً یک نیاز در بخش انرژی ساختمان محسوب می شود.

همانطور که می دانید دستگاه های تهویه ای به مرور زمان تغییر کرده‌اند. مسئله صرفه جویی در مصرف انرژی در بخش گرمایش، سرمایش و تهویه ساختمان ها در حقیقت، بیشترین توجه را از سوی دولت ها به خود جلب نموده است.

اهمیت تهویه مطبوع برج مسکونی

  • سیستم های تهویه، کیفیت هوای داخلی را تضمین می‌کنند؛ به این ترتیب، سلامتی، آسایش و رفاه ساکنان ساختمان را فراهم می آورند.
  • اگر تهویه مطبوع با راندمان بالا انجام شود، هر گونه اختلال در شرایط زندگی برای خانواده ها به طور کامل برطرف خواهد شد.
  • گاز رادون، آلاینده های حاوی ترکیبات آلی، ترکیبات کربن دار، گازهای کربن دی اکسید و کربن مونوکسید و همچنین سایر میکروارگانیسم های موجود در هوا می توانندموجب آلودگی فضای داخل ساختمان ها شوند.
  • نصب سیستم های تهویه مطبوع با توجه به گاز رادون بسیار اهمیت پیدا می‌کند. این دستگاه ها تمام عوامل نامطلوب برای سلامتی را از بین می برند.
  • تهویه مطبوع ساختمان ها بر اساس فرایند مکانیکی، حجم هوای تمیز را به داخل ساختمان هدایت می کند.
  • اختلاف فشار ایجاد شده در هوای داخل دستگاه و هوای بیرون از ساختمان موجب جریان هوا و عبور آن از فیلترها و سایر قسمت ها می شود.
  • گرمایش و سرمایش ساختمان های مسکونی در اثر عملکرد تمام قسمت های سیستم های تهویه ای فراهم می شود.

تهویه ساختمان

چیلرهای آب خنک

چیلر آب خنک نشان دهنده جایگزینی برای چیلرهای هوا خنک است. آنها از برج های خنک کننده خاصی استفاده می کنند و می توانند راندمان بالایی داشته باشند زیرا مایعات قابلیت انتقال حرارت بهتری را ارائه می دهند.

اصل کار چیلرهای آب خنک از منطقی پیروی می کند که در آن از اواپراتور به کمپرسور، کندانسور و دریچه های انبساط استفاده می شود. باز هم، از طریق تبادل دما و فشار مواد، آب می تواند به عنوان یک عامل خنک کننده عمل کند.

این راه حل ها برای بارهای سرمایشی بالاتر مانند پروژه های گرمایش منطقه ای مناسب هستند. در واقع در سازه ها و ساختمان های بزرگ و متوسط ​​به کار گرفته می شوند.

با این حال، استفاده زیاد آن از منابع آب، هم به دلایل زیست محیطی و هم به دلایل اقتصادی، باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از آنها شامل استفاده از مقدار زیادی آب است.

با این حال، چیلرهای آب خنک چندین مزیت اضافی نسبت به محلول های خنک شونده با هوا دارند. این شامل اشغال فضای کمتر و کاهش هزینه های نگهداری و تعمیر است.

این چیلرها به دلیل ظرفیت خنک کنندگی و کارایی بالا برای ابتکارات خنک کننده منطقه ای و سازه های بزرگ ایده آل هستند. آنها همچنین در بارهای جزئی بی سر و صدا و کارآمد عمل می کنند و آنها را برای کاربردهای مختلف مناسب می کند. وزن سبک آنها امکان نصب سریعتر را فراهم می کند.

در تهویه مطبوع برج مسکونی چیلرها بسیار کارامد هستند.

چیلر اسکرو آب خنک

بهترین سیستم تهویه مطبوع

اگر به ویژگی ها، قابلیت ها و امکانات یک دستگاه تهویه مطبوع برای برج های مسکونی، اندکی عمیق تر نگاه کنیم، به راحتی می توان به مزایای این سیستم ها پی برد؛ همچنین اهمیت نصب آنها را برای ساختمان های مسکونی بیان نموددر دنیای امروزی که پرداختن به کاهش مصرف سوخت های فسیلی و حرکت به سمت ساخت و سازهای سبز اهمیت یافته است.

استفاده از سیستم های تهویه برج های مسکونی در میان پروژه ها دسته بندی می شود. بهترین سیستم ‌های تهویه برای برج های مسکونی، دستگاه‌ هایی هستند که در بخش گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع با راندمان بالا عمل می کنند که می توان به دستگاه هواساز، چیلر تراکمی، بویلر و غیره اشاره کرد که بهره برداری، نصب و راه اندازی آن ها بسیار ساده بوده و تعمیرات – نگهداری کم هزینه ای را برای برج مسکونی در پی خواهند داشت.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.