برج خنک کننده چیست و انواع آن

0

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که برج خنک کننده چیست و چه کارایی دارد و در چه مکانی از آن استفاده میکنند و همچنین انواع برج خنک کننده یا کولینگ تاور کدامند و بر چه مدل هایی تقسیم بندی می شوند که در ادامه در این مقاله به آن می پرداریم.

برج خنک کننده چیست


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

برج خنک کننده چیست

برج خنک کننده (cooling tower) یک دستگاه عدم قبول یا رد حرارتی است که در صورت خنک کردن یک جریان آب به دمای پایین، عایق می شود. نوع رد گرما در یک برج “خنک کننده” نامیده می شود “تبخیر” در آن اجازه می دهد تا بخش کوچکی از آب سرد را به تبخیر در جریان هوا در حال حرکت برای ارائه خنک کننده در آورد.

گرما از جریان آب به جریان هوا منتقل می شود، دمای هوا و رطوبت نسبی آن به ۱۰۰٪ افزایش می یابد و این هوا به جو تخلیه می شود.

برج خنک کننده چیست

دستگاه های رد حرارتی تبخیری مانند برج های خنک کننده به طور معمول برای ارائه دمای قابل ملاحظه ای کمتر از مقادیر قابل دسترس با دستگاه های خنک کننده هوا یا خنک کننده مانند رادیاتور در یک ماشین استفاده می شوند و از این طریق ، عملکرد عملیاتی ارزان تر و کارآمد تر از سیستم هایی که نیاز به خنک سازی دارند را دارا می باشند.

اصطلاح عمومی “برج خنک کننده” برای توصیف هر دو مدار مستقیم (مدار باز) و غیر مستقیم (مدار بسته) تجهیزات رد گرما استفاده می شود ، در حالی که اغلب فکر می کنند یک برج خنک کننده به عنوان یک دستگاه بازدارنده تماس مستقیم با جریان مستقیم ، استفاده می شود.

حال که دانستیم برج خنک کننده چیست به مکانیزم ها و کارکرد آن می پردازیم.

برج خنک کننده چیست

با توجه به مکانیزم انتقال حرارت مورد استفاده، انواع اصلی عبارتند از:

  • برج های خنک کننده با انتقال حرارت از طریق یک سطح که مایع کار را از محیط هوا جدا می کند، مانند یک لوله به مبدل حرارتی هوا، با استفاده از انتقال حرارت کنترلی، عمل می کنند. آنها از تبخیر استفاده نمی کنند.
  • برج خنک کننده مرطوب (یا برج خنک کننده مدار باز) در اصل خنک کننده تبخیری عمل می کند. سیال کار و مایع تبخیر شده (معمولا آب) یکسان هستند.
  • خنک کننده های مایع (یا مدارهای خنک کننده مدار بسته)، هیبریدی هایی هستند که مایع کار را از طریق یک بسته بندی لوله عبور می دهند، که بر اساس آن آب تمیز اسپری می شود و یک پیش نویس ناشی از فن ایجاد می شود.

برج خنک کننده چیست

بعضی از مفاهیم مفید، معمولا در صنعت برج خنک کننده استفاده می شود:

  • رانش – قطرات آب که از برج خنک کننده با هوای خروجی انجام می شود. قطرات رانشگر همانند غلظت ناخالصی همانند ورود آب به برج است.
  • انفجار – قطره های آب از برج خنک کننده با باد، به طور کلی در دهانه های ورودی هوا دمیده می شود. آب ممکن است در زمان نبودن باد نیز از بین برود. دستگاه هایی مانند صفحه نمایش باد، انفجار پاشش و دیفرانسیل آب برای محدود کردن این تلفات استفاده می شود.
  • Flume_ جریان هوای خروجی از برج خنک کننده.در شرایط خاص، یک برج خنک کننده ممکن است در برابر محیط اطراف خود، آسیب دیدگی یا آلودگی ایجاد کند. توجه داشته باشید که آب در فرایند خنک کننده تبخیر شده است “آب خالص”، در مقایسه با درصد بسیار کمی از قطرات رانش یا آب نفوذ شده از ورودی هوا.
  • Blow-down _ بخشی از جریان گردش آب است که برای حفظ مقدار جامدات محلول و سایر ناخالصی ها در سطح قابل قبول برداشته می شود.
  • شستشو – از دست دادن مواد شیمیایی نگهدارنده چوب توسط عمل شستشوی آب جریان از طریق برج خنک کننده ساختار چوب.
  • Noise_انرژی صدا منتشر شده توسط برج خنک کننده و شنیده (ضبط شده) در یک فاصله و جهت مشخص شده است.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

برج خنک کننده چیست

انواع برج های خنک کننده

  • برج های خنک کننده جریان دار
  • برج های خنک کننده ضد جریان

همه برج ها برای همه برنامه های کاربردی مناسب نیستند. برج های خنک کننده طراحی شده و ساخته شده در انواع مختلف، با اندازه های متعدد موجود می باشد.آگاهی نسبت به انواع مختلف برج خنک کننده ، همراه با مزایا و محدودیت های آنها، هنگام تعیین برج مناسب برای یک پروژه اهمیت دارد.

برج های خنک کننده جریان دار

در برجهای متقاطع، آب از طریق جریان به طور عمودی می باشند در حالیکه هوا به صورت افقی جریان دارد و جریان آب سقوط می کند.

به همین دلیل، هوا مجبور نیست از طریق سیستم توزیع عبور کند، و اجازه استفاده از توزیع گرانش جریان حوضچه آب گرم در بالای واحد پر می شود.این حوضه ها به طور کلی در تمام برج های متقاطع استفاده می شود.

برج های خنک کننده ضد جریان

برج های ضد جریان طراحی شده اند به طوری که هوا جریان عمودی به سمت بالا دارد.

از آنجا که این جریان هوا عمودی است، امکان استفاده از حوضچه های باز، گرانش جریان های معمولی وجود ندارد. در عوض، برج های ضد جریان با استفاده از سیستم های فشار اسپری ، اسپری آب را به بالای پر می کنند.

از آنجا که هوا باید از طریق سیستم اسپری عبور کند، لوله ها و نازل ها باید از هم دورتر باشند تا جریان هوا را محدود نکنند.

برج خنک کننده چیست

خرید برج خنک کننده

این برج ها در دو مدل فایبرگلاس و گالوانیزه تولید می شوند.برج های فایبرگلاس در ظرفیت ۵ الی ۱۲۵۰ تن تبرید به صورت مدار باز و مدار بسته و همچنین برج های خنک کننده گالوانیزه نبز در ظرفیت ۱۰ الی ۱۱۵۰ تن تبرید تولید می شوند.

شاید برخی مشتریان کاملا بدانند که برج خنک کننده چیست و مکانیزم آن به چه صورت می باشد اما کارشناسان ما همواره در خدمت مشتریان گرامی جهت انتخاب مناسب ترین برج خنک کننده منحصر به هر پروژه مخصوص ، می باشند ، فروش در این سایت مرجع از درب کارخانه همراه با گارانتی معتبر با قیمت مناسب انجام می پذیرد.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.