دستگاه فشار هوای مثبت چیست

0

دستگاه فشار هوای مثبت به دو صورت تزریق شبکه ای و تزریق مستقیم نصب می شود. این دستگاه مجهز به فن های دمنده بسیار قوی بوده و قادر است فشار هوای داخل ساختمان را افزایش داده و هوای آلوده را به سمت بیرون هدایت کند؛ سپس هوای تمیز از خارج از ساختمان به داخل دمیده می شود.

دستگاه فشار هوای مثبت


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

انواع دستگاه فشار هوای مثبت

  1. دستگاه هوای مثبت مدل تک موتوره
  2. دستگاه هوای مثبت مدل دو موتوره

تهویه با فشار مثبت چیست

دستگاه فشار هوای مثبت یکی از سیستم های تهویه ای است که با عملکرد سریع و به صورت فیزیکی قادر است حجم هوای تازه را برای مکان های مختلف تهیه کند.یک دستگاه تهویه مکانیکی که بر مبنای فشار هوای مثبت عمل می کند به منزله یک سیستم تامین اکسیژن و هوای تازه برای ساختمان ها بوده به طوری که در موارد اضطراری نظیر آتش سوزی ها مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از منابع از دستگاه فشار هوای مثبت با نام “سیستم هوارسانی به ساختمان” هنگام حریق و آتش سوزی یاد شده است.اینکه چرا دستگاه فشار هوای مثبت برای دمیدن هوا به داخل ساختمان انتخاب می شود دقیقاً به نحوه انتشار آتش یا افزایش حجم آلاینده های هوا در یک مکان بستگی دارد. کاربرد فوق، تنها یکی از موارد استفاده از دستگاه فشار هوای مثبت می باشد.

کاربری دستگاه هوا مثبت

  • ایستگاه پرستاری
  • اتاق استراحت پزشکان و پرسنل
  • بخش های اداری
  • اتاق عمل و …

این دستگاه تصفیه ای، ابعاد ساده تری در مقایسه با سایر سیستم های تهویه صنعتی دارد اما کارایی بالای آن موجب می‌شود هوای تازه از خارج از ساختمان به فضای داخل هدایت شود.

دستگاه فشار هوای مثبت

کاربرد دستگاه فشار هوای مثبت

کاربرد دستگاه فشار هوای مثبت را به دو دسته کلی کاربرد های ساختمانی و کاربردهای صنعتی دسته بندی می کنیم. همانطور که می دانید یک ساختمان از قسمت های مختلف نظیر راهروها، اتاق، راه پله ها،  انباری و … تقسیم شده است.ساختمان های صنعتی و کارخانه ها نیز علاوه بر بخش‌های فوق شامل انبار نگهداری و ذخیره محصولات یا محوطه کارگاهی نیز هستند. به هر دلیلی ممکن است تهویه هوای داخل ساختمان ها با مشکل مواجه شود.

این امر به ویژه برای کارگاه های صنعتی در انبار، راه پله ها و راهروها شدت بیشتری دارند؛ به این ترتیب استفاده از دستگاه فشار هوای مثبت که مجهز به فن های دمنده بسیار قوی است به عنوان یک ابزار ایده آل برای تهویه مطبوع مکان می باشد.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

مشخصات دستگاه هوا مثبت

  1. دارای درین شستشو و تخلیه آب
  2. بدنه دو جداره با رنگ الکترواستاتیک
  3. ستون آلومینیومی با جداره داخلی گرد
  4. فن بکوارد
  5. فیلتراسیون کامل
  6. عایق بندی بین دو جدار پلی یورتان تزریقی
  7. چراغ نشان دهنده وضیعت فیلترها
  8. دستگاه نشان دهنده پر شدن فیلترها

نحوه کار دستگاه فشار هوای مثبت

عملکرد دستگاه فشار هوای مثبت این امکان را فراهم می‌آورد که هوای آلوده در مکان مورد نظر پس از اینکه تحت فشار قرار گرفت از محیط خارج شده و هوای تازه جایگزین آن شود. سیستم فشار هوای مثبت برای ساختمان ها به منزله یک فن دمنده مرکزی محسوب می‌شود. همانند اینکه یک سیستم تهویه مطبوع برای مجتمع های مسکونی یا ساختمان های صنعتی به صورت مرکزی نصب می شود، نصب سیستم دستگاه فشار هوای مثبت نیز به صورت مرکزی و با انشعابات مختلف برای واحدها در نظر گرفته می شود.

سیستم دستگاه

سیستم دستگاه فشار هوای مثبت با سیستم تزریق مستقیم یا تزریق شبکه ای، مجهز به دمنده های قوی، هوای تازه را در مواقع مورد نیاز در اختیار بخش‌های مختلف قرار می دهد. اگر نصب این سیستم به صورت مستقیم انجام گیرد، فشار هوا در تمام قسمت های مرتبط با شبکه های نصب شده به صورت یکسان تنظیم می شود؛ اما در حالت نصب شبکه ای، هر یک از شاخه ها برای تامین فشار هوا برای قسمت های مختلف به صورت مجزا در ساختمان در نظر گرفته می شوند.

دستگاه فشار هوای مثبت

تچهیزات دستگاه هوای مثبت

  • فیلتر سیمی
  • فیلتر ۵ میکرونی
  • فیلتر کربن اکتیو
  • فیلتر هپا
  • لامپ UVC با غشاء ضد تولید اُزن
  • سیستم آیونایزر
  • سیستم هوشمند

کاربرد سیستم هوشمند

  1. خاموش و روشن کردن دستگاه در ساعات مورد نیاز
  2. تعیین اختلال موجود در دستگاه
  3. تعیین طول عمر لامپ های موجود در دستگاه

خرید دستگاه فشار هوای مثبت

مجموعه تهویه آران انرژی به عنوان یک مجموعه تخصصی در زمینه تامین سیستم های تهویه مطبوع، آماده ارائه خدمات مشاوره فروش برای سیستم فشار هوای مثبت یا انواع سیستم های تهویه هوا به مشتریان می باشد. اگر در مورد این دستگاه، موارد کاربردی آن و شیوه‌های نصب با سوالاتی مواجه هستید و همچنین جهت خرید دستگاه فشار هوای مثبت ، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.