خرید چیلر تراکمی | فروش انواع چیلر با کیفیت

0

خرید چیلر تراکمی و همچنین فروش انواع چیلر توسط تولیدکنندگان باید با دقت و اطلاعات بالایی همراه دارد.

شما باید تعداد بسیار زیادی از انواع چیلر ها را مشاهده و مقایسه نمایید تا بتوانید که انتخاب کنید کدام یک از آنها مناسب کار شماست.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

کدام یک با بودجه مشخص شده شما برای خرید چیلر همخوانی دارد ؛ کدام می تواند نیاز های شما را کاملا رفع کند و کدام یک از امواج چیلرها مناسب محیط کاری شما می باشد؟(از نظر اندازه)

فروش انواع چیلر هوا خنک

 

فروش انواع چیلر تراکمی با کیفیت

شما می توانید چیلر مورد نظر خود را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.فروش انواع چیلر در سایت های متعددی انجام می پذیرد.

پس از خریداری چیلر مورد نظر خود میتوانید آنرا درب منزل خود تحویل بگیرید .هزینه ارسال محصول معمولا توسط خریدار پرداخت میشود.

چیلر تراکمی چیست؟

چیلر دستگاهی است که حرارت را از مایع (معمولاً آب) بر اساس سیکل تبرید تراکم بخار و یا جذبی می‌زداید.

این مایع می‌تواند برای خنک کاری هوا و یا دستگاه‌ها استفاده شود که معمولاً به صورت سیکل و درون یک مبدل حرارتی جریان دارد.

به عنوان یک محصول جانبی مهم، حرارتی که از مایع جذب شده یا باید به محیط خارج دفع شود یا برای کارایی‌های بالاتر برای مقاصد گرمایی استفاده شود.

نگرانی‌هایی در مورد طراحی و انتخاب چیلرها وجود دارد.

این نگرانی‌ها شامل، کارایی، بازده، تعمیر و نگهداری، آسیب پذیری‌های محیطی است.

مختصر که چیلر به دستگاهی گفته می‌شود که ایجاد برودت می‌نماید. اساس کار کلیه چیلرها بر مبنای تبخیر سیالی می‌باشد که آن را سرد می‌نامند.

چیلرها از مهم‌ترین تجهیزات تولید برودت در ساختمان‌های بزرگ محسوب می‌شوند و شناخت صحیح از این ماشین‌ها، عامل اساسی در انتخاب تجهیزات و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان می‌باشد.

در این مقاله ابتدا چیلرهای مایع معرفی گشته است و برخی از مزایا و مشکلات آن‌ها از قبیل آلایندگی، مصرف انرژی، راندمان، فضای مورد نیاز، تجهیزات جانبی مورد نیاز و غیره ذکر گردیده است.

در نهایت برای یک ساختمان با بار برودتی حدود ۱۰۰۰ تن تبرید، ۴ نوع چیلر سانتریفیوژ دور ثابت، دور متغیر، پیچی و جذبی شعله مستقیم دو اثره انتخاب گشته است و اقدام به طراحی سیستم سرمایشی ساختمان براساس هر نوع چیلر گشته است و پس از ریزمتره هر سیستم به تفکیک، به مقایسه فنی و اقتصادی و تحلیل انرژی این انتخاب‌ها پرداخته شده است.

البته مقایسه بین این سیستم‌ها تنها در حالتی که امکان استفاده از تمامی آن‌ها امکان پذیر باشد، صورت گرفته است.

انواع چیلرها | فروش انواع چیلر

چیلرها به دو دسته چیلر تراکمی و چیلر جذبی تقسیم می‌شوند.

شکل دیگر تقسیم بندی چیلرها بر اساس شکل خنک شدن ماده مبرد است که به سه دسته آب خنک، هوا خنک و تبخیری تقسیم بندی می‌شوند.

چیلر تراکمی با استفاده از انرژی الکتریکی و چیلر جذبی با استفاده از انرژی حرارتی باعث ایجاد برودت و سرما می‌شوند.

در چیلر تراکمی گاز ابتدا توسط کمپرسور، متراکم می‌گردد.

این گاز سپس به کندانسور وارد شده توسط آب یا هوای محیط، خنک شده و به مایع تبدیل می‌گردد این مایع با عبور از شیر انبساط یا لوله موئین وارد خنک‌کننده (اواپراتور) می‌شود که در فشار کمتری قرار دارد.

این کاهش فشار باعث تبخیر مایع گردیده و در نتیجه مایع سردکننده با گرفتن حرارت نهان تبخیر خود از محیط خنک‌کننده، باعث ایجاد برودت در موادی که با قسمت خنک‌کننده در ارتباط اند می‌گردد. سپس گاز ناشی از تبخیر، به کمپرسور منتقل می‌شود.

خرید چیلر تراکمی

عملکرد چیلر تراکمی

از مزایای چیلر جذبی نسبت به چیلر تراکمی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی

همانطور که گفته شد چیلر جذبی از گاز طبیعی، گازوئیل یا گرمای تلف شده به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می‌کنند و مصرف برق آن‌ها بسیار ناچیز است.

به میزان مصرف برق، مقایسه و تحلیل‌های کمی در فصول بعدی اشاره خواهد شد.

صرفه جویی در هزینه تجهیزات برق اضطراری

در ساختمان‌هایی مانند مراکز درمانی و یا سالن‌های کامپیوتر که وجود سیستم‌های برق اضطراری برای پشتیبانی تجهیزات خنک کننده ضروری است، استفاده از چیلرهای جذبی موجب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه این تجهیزات خواهد شد.

بهبود راندمان دیگ‌ها در تابستان

مجموعه‌هایی مانند بیمارستان‌ها که در تمام طول سال برای سیستم‌های استریل کننده، اتوکلاوها و سایر تجهیزات به بخار احتیاج دارند مجهز به دیگ‌های بخار بزرگی هستند که عمدتاً در طول تابستان با بار کمی کار می‌کنند.

نصب چیلرهای جذبی بخار در چنین مواردی موجب افزایش بار و مصرف بخار در تابستان‌ها شده و در نتیجه کارکرد دیگ‌ها و راندمان آن‌ها بهبود قابل توجهی خواهد یافت.

بازگشت سرمایه گذاری اولیه


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

چیلر جذبی به دلیل نیاز کم‌تر به برق در مقایسه با چیلرهای تراکمی، هزینه‌های کارکردی را کاهش می‌دهند.

اگر اختلاف قیمت یک چیلر جذبی و یک چیلر تراکمی هم ظرفیت را به عنوان میزان سرمایه گذاری و صرفه جویی سالانه از محل کاهش یافتن هزینه‌های انرژی را به عنوان بازگشت سرمایه در نظر بگیریم، می‌توان با قاطعیت گفت که بازگشت سرمایه گذاری صرف شده برای نصب چیلر جذبی با شرایط بسیار خوبی صورت خواهد گرفت.

کاهش صدا و ارتعاشات

ارتعاش و صدای ناشی از کارکرد چیلر جذبی به مراتب کمتر از چیلر تراکمی است.

منبع اصلی تولید کننده صدا و ارتعاش در چیلر تراکمی، کمپرسور است.

چیلر جذبی فاقد کمپرسور بوده و تنها منبع مولد صدا وارتعاش در آن‌ها پمپ‌های کوچکی هستند که برای به گردش درآوردن مبرد و محلول لیتیم برماید کاربرد دارند.

میزان صدا و ارتعاش این پمپ‌های کوچک قابل صرف نظرکردن است.

حذف مخاطرات زیست محیطی ناشی از مبردهای مضر

چیلر جذبی بر خلاف چیلرهای تراکمی از هیچ گونه ماده CFC یا HCFC که موجب تخریب لایه ازن می‌شوند، استفاده نمی‌کنند. لذا برای محیط زیست خطری ایجاد نمی‌نمایند. چیلرهای جذبی غالباً از آب به عنوان مبرد استفاده می‌کنند.

یک چیلر جدید در هر شرایطی، یک سرمایه گذاری بیست و چند ساله است. تغییرات دائمی قوانین و مقررات استفاده از مبردها موجب می‌شود تا استفاده از مبردی طبیعی مانند آب در چیلر جذبی گزینه‌ای بسیار قابل توجه به شمار آید.

فروش انواع چیلر در این مجموعه با گازهای دوستدار محیط زیست انجام می پذیرد.

کاستن از میزان تولید گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌ها

میزان تولید گازهای گلخانه‌ای (مانند دی اکسید کربن) که تأثیر قابل توجهی در گرم شدن کره زمین دارند و آلاینده‌ها (مانند اکسیدهای گوگرد، اکسیدهای نیتروژن و ذرات معلق) توسط چیلر جذبی در مقایسه با چیلرهای تراکمی بسیار کمتر است.

اما در چیلر تراکمی گاز ابتدا توسط کمپرسور، متراکم می‌گردد.

این گاز سپس به کندانسور وارد شده توسط آب یا هوای محیط، خنک شده و به مایع تبدیل می‌گردد این مایع با عبور از شیر انبساط یا لوله موئین وارد خنک‌کننده (اواپراتور) می‌شود که در فشار کم‌تری قرار دارد.

این کاهش فشار باعث تبخیر مایع گردیده و در نتیجه مایع سردکننده با گرفتن حرارت نهان تبخیر خود از محیط خنک‌کننده، باعث ایجاد برودت در موادی که با قسمت خنک‌کننده در ارتباط اند می‌گردد. سپس گاز ناشی از تبخیر، به کمپرسور منتقل می‌شود.

با عبور بخار با سرعت در یک مسیر هوای کندانسور مکیده می‌شود. خلاء در کندانسور به علت تبدیل بخار به آب و اختلاف حجم بین بخار و آب ایجاد می‌گردد که این سیر که آغاز آن با کمپرسور است با مصرف بالای انرژی صورت می‌پذیرد و اشکالات فوق بر آن مترتب است.

چیلر تراکمی قیمت

مشخصات بهترین نوع چیلر

 

فروش انواع چیلر در این مجموعه با کیفیت بالا انجام می پذیرد.

محصولات این شرکت برخلاف نمونه های موجود در بازار که کویل آب گرم را خود پس از تامین ظرفیت گرمایی و لحاظ داشتن افت استاتیکی قابل قابل محاسبه از سایر شرکت های تولید کننده کویل آب گرم خریداری نموده و به دستگاه های داکت اسپیلت ( اضافه کردن کویل آب گرم ) را برای دستگاه های فقط سرد لحاظ ننموده است.

افت استاتیک دستگاه با توجه به مشخصات فنی قالبا هماهنگ نمی باشد. اما دستگاه های داکت اسپیلت سامان تهویه از زمان طراحی با توجه به مشخصات فنی قالبا هماهنگ نمی باشد .

در نمونه های موجود در بازار کنترل بازه حرارتی حالت گرمایشی فقط با توجه به دور فن دستگاه قابل کنترل و مدیریت می باشد.

لذا در حالتیکه مصرف کننده به کمترین میزان گرمایش مد نظر خود احتیاج داشته باشد می تواند ابتدا از کمترین دور فن استفاده نماید و در غیر این صورت دستگاه را خاموش نماید.

دستگاه های  شرکت آر.پی.آسا با توجه به بهره گیری از کمپرسور های کارآمد و طراحی مناسب ساختار کارکرد، توانایی نصب به طول ۳۰ متر اختلاف فاصله بین یونیت بیرونی و داخلی و نصب دستگاه ها در اختلاف ارتفاع ۱۵ متر بین یونیت بیرونی و داخلی می باشد .

معرفی انواع مختلف چیلر

چیلر تراکمی از گازهای مبرد همچون فریون در چرخه انتقال گرمای خود استفاده می کنند و جهت حرکت گاز و متراکم کردن آن، از دستگاه متراکم کننده یا همان کمپرسور استفاده می کنند.

در واقع باید گفت چیلرهای تراکمی همان کولرهای گازی هستند در مقیاس بسیار بزرگ تر و با ظرفیت بسیار بالاتر؛ در این نوع چیلرها، کندانسورها با هوا یا با آب و هوا خنک می شوند.

در چیلرها، از آب جهت انتقال سرما یا گرما استفاده می شود که در داخل فن کویل هایی که در داخل محیط نصب شده اند حرکت می کند.

یعنی آب در داخل یونیت خارجی چیلر، گرم یا سرد شده و به فن کویل داخلی منتقل می شود و باعث خنک شدن یا گرم شدن محیط می گردد.

چیلر جذبی به عنوان تبدیل کننده آب به بخار و از ماده ای شیمیایی به نام لیتیوم برماید به عنوان جذب کننده بخار آب استفاده می شود که نامگذاری این چیلر به عنوان چیلر جذبی، به دلیل استفاده از همین ماده و عملکرد آن در چرخه سرما سازی است.

استفاده از چیلرهای جذبی، به دلیل کم مصرف و کم صدا بودن بسیار متداول بوده و برای خنک کردن فضاهای بزرگ تجاری و مسکونی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت چیلر

قیمت فروش انواع چیلر تراکمی

به طور کلی، نوع چیلری که انتخاب می کنید به نیازهای خنک کننده خاص و اندازه کاربرد شما بستگی دارد.

در حالی که چیلرهای خنک‌کننده هوا مقرون به صرفه‌تر و نصب آسان‌تر هستند، چیلرهای خنک‌کننده با آب از مصرف انرژی بیشتری برخوردار هستند و می‌توانند بارهای خنک‌کننده بزرگ‌تری را تحمل کنند.

چیلرهای کوچک برای کاربردهای کوچکتر ایده آل هستند اما ممکن است برای بارهای خنک کننده بزرگتر مناسب نباشند.

جهت استعلام قیمت فروش انواع چیلر با کارشناسان مجموعه تهویه آر.پی.آسا در ارتباط باشید.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.