تولید و عرضه فن کویل در کشور

6

فن کویل (FCU) یکی دیگر از مهم ترین دستگاه های سیستم تهویه مطبوع می باشد. امروزه نیز FCU به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد و بی نظیر خود مورد توجه بسیاری از افراد واقع گشته است. انواع گوناگونی از FCU موجود است که کارشناسان با توجه به ساختمان و محل نصب می توانند مناسب ترین نوع آن را انتخاب کنند.

فن کویل


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

فن کویل چیست

فن کویل (Fan Coil) شامل دو دستگاه از جمله فن که نقش دمنده ی هوا و کویل که نقش تبادل حرارت را دارد، تشکیل شده است؛ که در حالت کلی هوای مطلوبی را به فضای مورد نظر انتقال می دهد و این هوای یاد شده می تواند به صورت هوای سرد و خنک و هم به صورت هوای گرم باشد. بسته به نوع عملکرد این دستگاه این امر تغییر می کند. این دستگاه ها در واقع بهترین گزینه برای ایجاد هوای مطبوع در همه مکان ها و ساختمان ها است.

فن کویل

کاربری

  • ساختمان های تجاری
  • ساختمان های اداری
  • ساختمان های مسکونی
  • اماکن صنعتی

منبع انرژی فن کویل

امروزه انواع مختلفی از این دستگاه در بازار به فروش می رسد که در ادامه به آن ها به طور جزیی اشاره شده است. فن کویل ها با استفاده از انرژی الکتریکی و انرژی حرارتی هوای مطبوعی را در فضای مد نظر ایجاد می کند. با ما همراه باشید تا از دیگر مزیت آن ها مطلع شوید.

فن کویل

مزایا و معایب فن کویل

این سیستم ها دارای مزایای قابل توجهی هستند که همین امر سبب محبوبیت آن ها گردیده است و همچنین دارای معایبی جزئی می باشند و در برخی برندها دیده می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

مزایا فن کویل ها

  • نیازی به کانال کشی ندارند.
  • دارای معماری شیک و زیبا می باشند.
  • دارای انواع و مدل های گوناگونی بوده بنابراین محدودیت انتخاب ندارند.
  • انعطاف پذیری بالا در ظرفیت های متعدد
  • قیمت مناسب

فن کویل

هزینه های نصب و نگهداری از فن کویل

سابقه کارکرد و شرایط سیستم های FCU به میزان قابل توجهی بر روی هزینه های جاری تأثیر خواهند گذاشت. سیستم های قدیمی تر معمولاً به کنترل بیشتری برای دما و سایر اجزای تشکیل دهنده دارند بنابراین، می توانند هزینه ها را افزایش دهند. مانند سایر سیستم های تهویه یا گرمایشی و سرمایشی، به ویژه در رابطه با کالیبراسیون سنسورهای دما و نگهداری شیرها در فن کویل، افزایش کارآیی FCU، با مدیریت مناسب، امکان پذیر خواهد بود. سیستم مدیریت ساختمان (BMS) به کاهش هزینه های در حال اجرا کمک می کند.

فن کویل

نصب فن کویل

FCU ها معمولاً به صورت سقفی و دیواری و همچنین زمینی(ایستاده) نصب می شوند، بنابراین لازم نیست برای آنها در کف ساختمان، مکانی را در نظر بگیرید. اگر هدف شما نصب سیستم های کارامد برای تهویه یا راه اندازی سیستم های گرمایش و سرمایشی است، فن کویل ها را با توجه به نیاز مکان در ساختمان نصب کنید. تعمیرات و نگهداری FCU، ساده و آسان است اما اگر شیرها یا سنسورها بازرسی نشوند، هزینه های زیادی را در پی خواهد داشت.

معایب فن کویل

از معایب آن ها می توان به صدای بالا در برخی برندهای بی کیفیت اشاره کرد. بر حسب نوع مکان نصب شده نیز انواعی از مدل های سقفی و زمینی و دیواری در دسترس است؛ که فن کویل های سقفی بیشتر در سقف کاذب ساختمان ها جا داده می شود.

انواع فن کویل

  1. سقفی
  2. کانالی
  3. زمینی
  4. کاستی

فن کویل

شرح برخی از انواع فن کویل ها

سقفی تو کار

این نوع FCU بیشتر در ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد و جزو پر فروش ترین ها هستند. محبوبیت اصلی آن ها سر و صدای پایین و سادگی آن ها است. این دستگاه معمولا در سقف کاذب طبقات قرار داده می شود. از دیگر مزایای اصلی این دستگاه قیمت ارزان آن ها می باشد که به دلیل آن امروزه می توانید انواع آن را در اداره ها و موسسات نیز مشاهده کرد.

فن کویل


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

کانالی پر فشار

این دستگاه ها معمولا در مکان هایی کاربرد دارند که امکان کانال کشی و تهویه مطبوع هوا موجود است. این دستگاه ها نیز در سقف کاذب قرار داده می شوند و از طریق کانال کشی فضاهای مختلف را تهویه می کنند. این دستگاه ها به دلیل صدای بالا معمولا در لابی ها به کار می روند و همچنین برای مکان هایی که ارتفاع کمتر دارند گزینه ی مناسبی است.

فن کویل

زمینی

این نوع محصولات که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند بیشتر در مراکز آموزشی و بیمارستان ها کاربرد دارند. مکش هوا از قسمت پایین این دستگاه ها انجام می شود. در مکانهایی که امکان شکاف سقف وجود ندارد این نوع فن ها مناسب ترین گزینه می باشند.

فن کویل

کاستی چهار طرفه و یک طرفه

این نوع محصولات جزو کامل ترین دستگاه ها در این زمینه هستند و در نظر داشته باشید نیازی به دریچه ی هوادهی در این موارد نیست؛ و با استفاده از ریموت کنترل نیز میزان دما و حجم هوا قابل دستکاری است.این محصولات کاستی معمولا در دو نوع چهار طرفه و دو طرفه ساخته می شود و بیشتر در مغازه ها و مراکز تجاری کاربرد دارند. البته مدل های دو طرفه در ساختمان های مسکونی نیز کاربرد خوبی دارند.

پارامترهای مهم در انتخاب فن کویل

  1. نوع فن کویل
  2. ظرفیت دستگاه
  3. ابعاد آن
  4. بدنه
  5. کویل
  6. موتور

فن کویل

شرح پارامترهای انتخاب دستگاه

در انتخاب یک FCU مناسب پارامترهای گوناگونی دخیل می باشد در ادامه با معرفی برخی از این پارامترها و نکاتی ویژه در مورد آن ها سعی بر آن شده است شما را در انتخاب بهترین نوع دستگاه یاری دهیم.

نوع فن کویل

همانطور که در بالا اشاره شد انواع مختلفی از این دستگاه ها در بازار به فروش می رسد کارشناسان با توجه به نوع کاربرد آن ها با در نظر گرفتن نکات ویژه مناسب ترین نوع این دستگاه را انتخاب می کنند.

ظرفیت

مهمترین گزینه در انتخاب FCU می باشد و بر حسب سرمایش یا گرمایش مربوطه باید مناسب ترین نوع ظرفیت انتخاب گردد.

ابعاد

محصول به کار رفته باید دارای ابعاد مناسب باشد به طوری که در محل نصب شده به راحتی جا بگیرد. به ویژه در فن کویل های سقفی این موضوع بسیار اهمیت دارد.

فن کویل

کویل

کویل های به کار رفته در فن کویل ها معمولا از جنس مس بوده و به صورت لوله در ردیف های ویژه ای قرار می گیرند. در برخی موارد از دو نوع کویل استفاده می شود که به این نوع دستگاه ها ، فن کویل های ۴ لوله ای می گویند؛ که با استفاده از این نوع دستگاه ها می توان به طور همزمان قسمتی از ساختمان را گرم و قسمتی از آن را سرد کرد.

بدنه

بدنه دستگاه بهتر است یکپارچه باشد زیرا در این صورت هنگام عملکرد سبب لرزش و ایجاد سر و صدا نمی شود.

موتور

مناسب ترین موتور به کار رفته در این محصولات موتور های کم صدا و چند دور و با بلبرینگ است.

فن کویل

تولید و عرضه فن کویل

عرضه فن کویل در این سایت اختصاصی سیستم های تهویه مطبوع با در نظر گرفتن ، برند معتبر ، تامین بی واسطه از کارخانه و با قیمت های رقابتی و مناسب انجام می شود. مشتریان گرامی با توجه به انواع متعدد فن کویل و استعلام قیمت واقعی می توانند با کارشناسان ما در ارتباط باشند.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

6 نظرات
  1. حمیدرضا بهرامی می گوید

    امتیاز بینندگان:۵ ستاره

  2. ناشناس می گوید

    امتیاز بینندگان:۵ ستاره

  3. ناشناس می گوید

    امتیاز بینندگان:۵ ستاره

  4. ناشناس می گوید

    امتیاز بینندگان:۵ ستاره

  5. ناشناس می گوید

    امتیاز بینندگان:۵ ستاره

  6. ناشناس می گوید

    امتیاز بینندگان:۵ ستاره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.