نمایندگی چیلر جذبی صنعتی در ایران

0

چیلر جذبی صنعتی به عنوان یکی از تجهیزات خنک کننده آب در صنایع از اهمیت بالایی برخوردار است. شرایط دمایی داخل چیلرها به قدری بالا است که امکان خوردگی زیادی وجود دارد، بنابراین، سازندگان این تجهیزات، تمام استانداردهای لازم را برای تولید محصولات مرغوب و با دوام به کار می گیرند. نمایندگی چیلر جذبی صنعتی در کشور جهت تامین و راه اندازی چیلر جذبی، در خدمت هموطنان عزیز می باشد.

نمایندگی چیلر جذبی صنعتی


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

انواع چیلرها

  1. چیلرهای جذبی
  2. چیلرهای تراکمی

تعریف چیلر جذبی صنعتی

چیلر جذبی صنعتی تجهیزاتی هستند که به عنوان خنک کننده های قوی در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. انواع چیلرهای جذبی صنعتی از حرارت فوق العاده بالا به عنوان منبع انرژی خود بهره می گیرند. برخلاف انواع چیلر تراکمی صنعتی، چیلر جذبی صنعتی مصرف برق بسیار کمتری دارد، چرا که فقط قسمت های پمپ از طریق نیروی انرژی الکتریکی کار می کنند.

هزینه های چیلر صنعتی

هزینه های سرمایه گذاری برای یک چیلر صنعتی بالاتر از سیستم‌های کمپرسور است. بنابراین استفاده از این تجهیزات، بیشتر برای صنایع کارخانه ها و تاسیسات بزرگ تر توصیه می شود.هنگامی که منابع گرما به طور فراوان در دسترس باشد و تامین منبع برق با محدودیت بیشتری مواجه گردد، استفاده از انواع چیلر جذبی صنعتی به طور همزمان برای سیستم های گرمایشی و خنک کنندگی مورد استفاده قرار می گیرد. این کار یک اقدام عاقلانه و مقرون به صرفه برای این گونه صنایع به شمار می رود.در یک چیلر جذبی صنعتی، سیال آب  به عنوان مبرد و لیتیوم برماید به عنوان یک سیال جاذب عمل می کند. مجموعه این دو فرآیند، یک دستگاه کارآمد را ارائه داده است که خنک کنندگی آب را از طریق سیستم جذب و کندانسور انجام می دهد.

نمایندگی چیلر جذبی صنعتی

انواع چیلر جذبی

  1. چیلر جذبی تک اثره آب داغ، بخار و خورشیدی
  2. چیلر جذبی دو اثره
  3. چیلر جذبی شعله مستقیم

چیلر جذبی تک اثره

ساده ترین چیلر جذبی صنعتی، چیلری است که با عنوان سیستم یک مرحله ای شامل یک جذب کننده و یک ژنراتور بوده و در موارد ساده تر کاربرد دارد. در چیلرهای جذبی چند مرحله‌ای از چند جذب کننده و چند ژنراتور استفاده می شود.استفاده از چیلرهای جذبی صنعتی چند مرحله‌ای، عملکرد سیستم را افزایش می دهد اما در همین راستا، هزینه های سرمایه گذاری نیز تا حد قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند.

با استفاده از جاذب لیتیوم بروماید در غلظت ۶۰ تا ۶۵ درصد در یک چیلر جذبی صنعتی که تجهیزات آن از فولاد ضد زنگ و مس ساخته شده است، خطر تشدید خوردگی را به همراه دارد اما خطرناک تر از آن، دمای فوق العاده بالای داخل این چیلرها است. خوردگی های ناشی از دمای بالا بسیار شدیدتر از خوردگی های ناشی از لیتیوم بروماید می باشد.برای رفع این مشکلات ممانعت کننده ها یا مهارکننده های خوردگی تحت عناوین مواد شیمیایی می توانند مسئله خوردگی را کنترل کنند.شرایط فوق در صورتی فراهم می شود که هوا وارد سیستم نشود و دمای چیلر جذبی صنعتی در کمتر از ۱۱۰ درجه سانتیگراد، کنترل شده باقی بماند.

نمایندگی چیلر جذبی صنعتی

اجزای چیلر جذبی

  • پمپ ها
  • ژنراتور
  • جذب کننده
  • مبدل حرارتی
  • کندانسور
  • اواپراتور

کارخانه های سازنده چیلر صنعتی

سازندگان چیلر جذبی صنعتی محصولات خود را برای افزایش اطمینان پذیری، تحت سیستم های کنترل کیفیت دقیق، مطابق با استانداردهای طراحی چیلر به تأیید می‌رسانند. تمام این محصولات، سازگار با محیط زیست طراحی شده اند و با سر و صدای بسیار کم کار می‌کنند. ارتعاش ناشی از کارکرد چیلر جذبی صنعتی در حداقل مقدار خود طراحی می باشد.سازندگان  چیلرهای جذبی با تولید محصولات مرغوب، امکان خنک‌کنندگی برای تمام سیستم های صنعتی را فراهم آورده‌اند.یکی از اهدافی که سازندگان چیلر جذبی صنعتی در محصولات خود را دنبال می کند، افزایش بهره وری دستگاه، کاهش هزینه های عملیاتی، کاهش اثرات خوردگی و کاهش مشکلات احتمالی در قطعات داخلی چیلر جذبی می باشد.

مزایای چیلر جذبی نسبت به تراکمی

  1. صرفه جویی انرژی الکتریکی
  2. کم شدن تولید گازهای گلخانه ای
  3. کاهش صداها و نویزها
  4. عدم مخاطرات زیست محیطی

نمایندگی چیلر جذبی

خدمات نمایندگی چیلر جذبی به منظورفروش چیلر جذبی،  بازرسی و تعویض قطعات آسیب دیده برای مشتریان در نظر گرفته شده است. این خدمات شامل بازرسی برای جلوگیری از خوردگی قطعات داخلی چیلرها می باشد. خوردگی در اثر تأثیر گاز لیتیوم برماید (گاز مبرد) اتفاق می افتد. لوله های مسی و فولادی داخل چیلر در معرض خوردگی قرار دارند.

نمایندگی چیلر جذبی صنعتی


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

کارکرد چیلر جذبی

چیلر جذبی بر مبنای لیتیوم بروماید یک سیستم تهویه مطبوع مرکزی می باشد. آب، تحت شرایط خلأ از طریق کویل های خنک کننده آب، خنک می شود. همانطور که بخار آب فشرده شده داخل چیلر جذبی تجمع پیدا می کند، شرایط خلأ از بین می رود.مایع جذبی برای جذب بخار آب افزایش یافته به کار می‌رود و شرایط خلأ را حفظ می کند. این مایع مبرد نمی‌تواند فرآیند جذب را ادامه دهد و برای بازیابی باید مجدداً به چرخه بازگردد و به عنوان خنک کننده یا مایع جذبی مجدداً جذب آب می شود تا این چرخه کامل گردد.

توضیحاتی که در فوق ذکر شدند، زمینه‌ای برای ورود به بحث نمایندگی چیلر جذبی است. مراکز معتبر نمایندگی فروش چیلرهای جذبی، خدمات فروش و پشتیبانی را برای این تجهیزات ارائه می دهند؛ بنابراین هر عاملی که موجب نقص در عملکرد چیلرهای جذبی گردد، از طریق متخصصان نمایندگی ها قابل تشخیص و برطرف شدن می‌باشد.

کاربرد چیلر جذبی

  • سردخانه ها
  • برج های مسکونی
  • کارخانجات
  • بیمارستان ها
  • پالایشگاه ها
  • هتل ها و …

نمایندگی چیلر جذبی صنعتی

خوردگی در چیلر جذبی

یکی از خدمات نمایندگی چیلر جذبی، تشخیص وجود خوردگی در این دستگاه است. لیتیوم بروماید به عنوان یک مایع جذبی با غلظت ۵۰ درصد برای فولاد آلیاژی خاصیت خورندگی دارد.خوردگی لوله های درون چیلرهای جذبی از فضای داخل اتفاق می‌افتد و انواع مشکلات را برای تعمیرات و نگهداری به وجود می‌آورد. البته اگرچه با بازرسی دوره ای نمایندگی چیلر، ممکن است بتوان از بروز مشکلات جلوگیری کرد اما این احتمال همیشه وجود خواهد داشت.پمپ های چیلر جذبی، قطعات متحرک این تجهیزات هستند که مایعات را به گردش در می آورند. این امر بدیهی است که پس از چندین سال، مایعات جذبی ضعیف عمل کنند و به طور غیر مستقیم هزینه های زیادی را برای  مدیران در بر داشته باشد.

ترکیبات شیمیایی در چیلر جذبی

یکی دیگر از مشکلاتی که برای چیلر جذبی اتفاق می‌افتد مربوط به ترکیبات شیمیایی داخل چیلر است. این مشکلات اغلب با افزودن ممانعت کننده ها به لیتیم بروماید برطرف می شوند.

نمایندگی چیلر جذبی صنعتی

برخی ممانعت کننده ها به لیتیم بروماید

  1. هیدروبرومیک اسید ۴۸ درصد
  2. لیتیوم هیدروکسید
  3. لیتیوم نیترات
  4. لیتیوم کرومات
  5. آرسنات لیتیوم
  6. مولیبدات لیتیوم

نظارت مستمر بر چیلرهای جذبی

هر ترکیبی که بتواند کنترل خوردگی قسمت های داخلی چیلر جذبی را بر عهده بگیرد با درصد معین، بر عهده خدمات نمایندگی چیلر جذبی است. هر چند ممکن است ماهیت شیمیایی بر خوردگی داخل چیلرها تاثیر بگذارد.اگر نظارت مستمر از طریق خدمات بازرسی در خصوص مواد شیمیایی و کنترل خوردگی چیلرها انجام نگیرد، در حقیقت آسیب های بیشتری نسبت به حالت اولیه به چیلرها وارد می شود.

ساختمان چیلر جذبی

اساساً دو فلز در اجزای داخلی چیلر جذبی وجود دارند؛ فلزات آهنی و آلیاژهای از فولاد و همچنین مس برای لوله های انتقال حرارت به کار رفته اند. هر یک از این فلزات در حضور اکسیژن در واکنش با سدیم در معرض خوردگی قرار دارند.به دلیل اینکه PH داخل چیلر جذبی همواره متغیر است، نیاز به دانش تخصصی در خصوص مواد شیمیایی که به لیتیم بروماید افزوده می شود، الزامیست.

نمایندگی چیلر جذبی صنعتی

هیدروبرومیک اسید و هیدروکسید لیتیوم می ‌توانند PH محلول را به سمت قلیایی شدن تغییر دهند؛ به این ترتیب به نوعی  از خوردگی، تا حد قابل ملاحظه ای جلوگیری می شود.فلز مس به طور طبیعی در PH های پایین با خاصیت قلیایی بسیار کم محافظت می شود؛ بنابراین اگر PH محلول های در تماس با مس در حد متعادل نگه داشته شود، سطح فلزات از خوردگی در امان می ماند.

خدمات نمایندگی چیلر جذبی برای تعویض قطعات

هنگامی که فرایند خوردگی در داخل چیلر جذبی رشد پیدا می‌کند، قطعات داخلی به تدریج از بین می‌روند. آثار زنگ زدگی از اکسید آهن و اکسید مس می‌تواند پمپ های اسپری کننده و قسمت‌های مبدل حرارتی را تخریب کند و همین عامل باعث کاهش کارایی چیلرها و کاهش انتقال حرارت می شود.در اثر فرآیندهای فوق، یک چیلر جذبی نمی‌تواند به درستی کار کند؛ بر این اساس، نمایندگی چیلر جذبی اقدام به تعویض برخی از قطعات آسیب دیده می نماید. جهت استعلام قیمت و خرید انواع چیلر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پارامترهای مشخص کننده قیمت چیلر جذبی

  1. ظرفیت خنک کنندگی دستگاه
  2. برند شرکت تولید کننده
  3. جنس قطعات به کار رفته
  4. نوع آبی و یا هوایی بودن چیلر
ظرفیت دستگاه قیمت چیلر جذبی ظرفیت دستگاه قیمت چیلر جذبی ظرفیت دستگاه قیمت چیلر جذبی
۵۰ استعلام شود ۵۰۰ استعلام شود ۹۵۰ استعلام شود
۱۰۰ استعلام شود ۵۵۰ استعلام شود ۱۰۰۰ استعلام شود
۱۵۰ استعلام شود ۶۰۰ استعلام شود ۱۱۰۰ استعلام شود
۲۰۰ استعلام شود ۶۵۰ استعلام شود ۱۲۰۰ استعلام شود
۲۵۰ استعلام شود ۷۰۰ استعلام شود ۱۳۰۰ استعلام شود
۳۰۰ استعلام شود ۷۵۰ استعلام شود ۱۴۰۰ استعلام شود
۳۵۰ استعلام شود ۸۰۰ استعلام شود ۱۵۰۰ استعلام شود
۴۰۰ استعلام شود ۸۵۰ استعلام شود ۱۶۰۰ استعلام شود
۴۵۰ استعلام شود ۹۰۰ استعلام شود ۲۰۰۰ استعلام شود

نمایندگی چیلر جذبی صنعتی


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.