تاثیر سیستم تهویه مطبوع بیمارستان بر بهبود سریع بیماران

0

بیمارستان ها برای حفظ کیفیت هوای داخلی خوب (IAQ)، شرایط آسپتیک، و تامین شرایط گرمایی محیط داخلی سالم، ایمن و مناسب (مانند دما، رطوبت، کیفیت هوا و جریان هوا) برای پرسنل و بیماران به سیستم تهویه مطبوع بیمارستان کارآمد نیاز دارند.

سیستم تهویه مطبوع بیمارستان


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

سیستم تهویه مطبوع بیمارستان

بیمارستان ها محیط های بسیار پیچیده ای هستند که نیاز به ملاحظات طراحی، نگهداری و تعمیرات سیستم HVAC خاص دارند.

سیستم‌های تهویه مطبوع در مراکز بهداشتی و درمانی طیف وسیعی از خدمات را برای حمایت از جمعیت‌هایی ارائه می‌کنند که به طور منحصربه‌فردی در برابر خطرات سلامت، آتش‌سوزی و ایمنی آسیب‌پذیر هستند.

این تأسیسات به شدت تنظیم شده و تحت تعمیر، تأیید، بازرسی و تأیید مجدد مستمر قرار می گیرند. به طور معمول، ۲۴ ساعت در روز، ۷ روز در هفته کار می کنند.

سیستم تهویه مطبوع بیمارستان مسئول بالا نگه داشتن کیفیت هوای داخل ساختمان (IAQ) و ارائه دمای ایمن برای بیماران و کارکنان هستند.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

درمان هوا در مراکز بهداشتی و درمانی از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر گردش هوا، دما و رطوبت طبق استانداردهای تجویز شده حفظ شود، بیماران احساس راحتی بیشتری می کنند و زودتر بهبود می یابند.

بیمارستان ها برای فعال ماندن به یک سیستم HVAC کاربردی نیاز دارند. این به ویژه برای مکان هایی مانند اتاق تمیز یا اتاق عمل صادق است. تبادل هوا، رطوبت، فشار و دما باید در چنین محیط هایی دقیق باشد تا خطر عفونت برای بیماران به حداقل برسد.

تهویه اتاق عمل

در اتاق عمل، سیستم‌های HVAC نه تنها باید سطوح IAQ را بالا نگه دارند، بلکه دمای خاصی را برای به حداقل رساندن رشد باکتری‌ها در سراسر بیمارستان حفظ کنند.

و ناگفته نماند که بیمارستان ها باید ۲۴ ساعته کار کنند که منجر به مصرف انرژی زیادی می شود. یک سیستم تهویه مطبوع که به خوبی نگهداری می شود می تواند علاوه بر ایجاد یک محیط امن به کاهش هزینه های عملیاتی نیز کمک کند.

استانداردهای سختگیرانه و بسیاری از دستورالعمل های صنعتی در مورد عملکرد سیستم HVAC بیمارستان وجود دارد.

تهویه اتاق عمل

سیستم سرمایش و گرمایش بیمارستان

علاقه فزاینده ای نسبت به سیستم های هوشمند گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) در محیط های بیمارستانی ابراز شده است.

بیمارستان‌ها به سیستم‌های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) کارآمد نیاز دارند تا کیفیت هوای داخلی خوب (IAQ)، شرایط آسپتیک را حفظ کنند، و شرایط گرمایی محیط داخلی سالم، ایمن و مناسب (مانند دما، رطوبت، کیفیت هوا و جریان هوا) را تضمین کنند.

تهویه بیمارستانی باید برای کنترل انتقال هوا و جلوگیری از شیوع بیماری های عفونی موثر باشد. ارتباط بین تهویه، حرکت هوا در ساختمان ها و انتقال بیماری های عفونی وجود دارد. طراحی ضعیف، نگهداری (یعنی آلوده) و سیستم تهویه مطبوع بیمارستان رایج است و اغلب منجر به IAQ ضعیف می شود.

تأثیر خرابی سیستم تهویه مطبوع بیمارستان

  • بیمار احساس ناراحتی می کند
  • خطر گسترش عفونت بیمارستانی
  • تاخیر در روش های جراحی
  • موقعیت های اورژانسی به بیمارستان های دیگر تغییر مسیر می دهد
  • آلودگی در راهروها و اتاق های عمل
  • آسیب به لوازمی که نیاز به تبرید یا دمای پایین‌تر دارند
  • خرابی تجهیزات
  • ضرر مالی

سیستم تهویه در بیمارستانها

موثرترین وسیله برای کنترل آلاینده ها، بو و آلودگی هوای داخلی از طریق تهویه است که نیاز به کنترل همزمان تعدادی از شرایط دارد:

  • نرخ تعویض هوا
  • گرادیان فشار مناسب با کلاس ایزوله
  • توزیع مناسب هوا در محفظه های در حال تهویه مطبوع
  • فیلتر هوا با کیفیت بالا از جمله فیلتراسیون مطلق
  • کنترل دقیق دما و رطوبت که از حفظ میکروکلیمای مورد نظر اطمینان می دهد
  • نرخ های تغییر هوا

نرخ تامین تهویه برای تاسیسات مراقبت های بهداشتی مستلزم صرف هوای تازه برای رقیق شدن و حذف آلاینده های تولید شده در فضا است.

نرخ‌های تهویه برای تأسیسات مراقبت‌های بهداشتی به صورت تغییر هوا در ساعت (ACH) بیان می‌شود که نشان‌دهنده سرعت تعویض هوا در فضای داخلی با هوای بیرون (یا مطبوع) است.

به عنوان مثال، اگر مقدار هوایی که در یک ساعت وارد و خارج می شود، برابر با حجم کل فضا باشد، می گویند فضا در هر ساعت یک بار تغییر هوا می کند. نرخ جریان هوا با واحدهای مناسب مانند فوت مکعب در دقیقه (CFM) اندازه گیری می شود.

فیلترهای بیمارستانی

تمام هوایی که به سیستم انتقال هوا کشیده می شود تا حدی “آلوده” است. معمولا پذیرفته شده است که ذرات معلق در هوا (ذرات جامد، مایعات، دود، دود یا باکتری) که اندازه آنها بزرگتر از ۵ میکرون است تمایل دارند به سرعت خارج از هوا بر روی سطوح افقی قرار گیرند.

ذرات معلق در هوا که اندازه آنها کمتر از ۵ میکرون است (مخصوصاً آنهایی که اندازه آنها کمتر از ۲ میکرون است) به آرامی در هوا ته نشین می شوند و برای مدت زمان بیشتری معلق می مانند (در هوا).

نگرانی‌ها در مورد عفونت‌های اکتسابی در بیمارستان، راه‌حل‌های فیلتراسیون را به عنوان ابزار اصلی برای کنترل عفونت در خط مقدم قرار داده است.

همه مناطق عمومی مراکز بهداشتی و درمانی ملزم به داشتن دو بانک فیلتر هستند، یک فیلتر پیش فیلتر ۳۰ درصد و فیلتر نهایی ۹۰ درصد.

به شرطی که فیلتر نهایی به درستی نصب و نگهداری شود و به شرطی که دور فیلتر کمی وجود داشته باشد یا هیچ بای پس وجود نداشته باشد، راندمان ترکیبی دو فیلتر بانکی نزدیک به ۱۰۰ درصد در حذف ذرات با قطر ۱ میکرومتر – ۵ میکرومتر است.

این سیستم فیلتراسیون برای اکثر مناطق مراقبت از بیمار در مراکز مراقبت سرپایی و محیط اتاق عمل کافی است.

فیلتر هپا

فیلتر هپا چیست

فیلترهای HEPA حداقل بازده اولیه ۹۹.۹۷ درصد برای حذف ذرات ۰.۳ میکرون در اندازه دارند. این یک نقطه بحرانی است زیرا از این فیلترها برای حذف کپک ها و باکتری ها، معمولاً ۱ تا ۵ میکرون در هوا و همچنین ذرات ویروسی که اندازه آنها کمتر از میکرون است استفاده می شود.

هر فیلتر HEPA به منظور تایید انطباق آنها با این استاندارد به صورت جداگانه در کارخانه آزمایش می شود. آنها همچنین ممکن است به منظور تأیید پایبندی مداوم آنها به الزامات کارایی، آزمایش میدانی شوند.

فیلترهای HEPA باید به طور منظم (با مانومتر یا سایر دستگاه‌های نشان‌دهنده فشار) نظارت شوند و مطابق با توصیه‌های سازنده و روش‌های استاندارد نگهداری پیشگیرانه جایگزین شوند.

شکاف‌ها در داخل و اطراف بانک‌های فیلتر و خاک سنگین و زباله‌های بالادست فیلترهای بد نگهداری در شیوع آسپرژیلوزیس مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی، به ویژه در زمان ساخت و ساز در نزدیکی، دخیل هستند.

فیلترهای HEPA یک آیتم مقرون به صرفه هستند. به منظور افزایش طول عمر فیلتر HEPA و کاهش هزینه های تعویض مداوم، اکیداً توصیه می شود قبل از HEPA یک پیش فیلتر خشن تهیه کنید.

فیلتر HEPA تا ۹۰۰ درصد. این مفهوم که “فیلتراسیون پیشرونده” نامیده می شود، به فیلترهای HEPA در مناطق مراقبت ویژه اجازه می دهد تا به مدت ۱۰ سال یا بیشتر استفاده شوند. کارایی فیلتر HEPA با آزمایش ذرات دی اکتیل فتالات (DOP) با استفاده از ذرات با قطر ۰.۳ میکرومتر بررسی می شود.

فیلتر هپا بسیار نقش مهمی را در هواساز های سیستم تهویه مطبوع بیمارستان ایفاء می کند.

اگزاست فن بیمارستانی

تهویه اگزاست فن برای جذب گازهای سمی، بخارات، گرد و غبار، دود و مه در نزدیکی منبع خود طراحی شده است، قبل از اینکه آلاینده فرصتی برای پراکندگی در هوای محل کار پیدا کند.

طراحی مناسب یک سیستم تهویه خروجی برای حذف موثر آلاینده‌های موجود در هوا که در غیر این صورت محیط کار را آلوده می‌کنند و در نتیجه خطرات سلامتی را به همراه خواهند داشت، ضروری است.

یک سیستم تهویه خروجی محلی معمولاً شامل تعدادی اگزاست فن جداگانه است که برای چندین عملیات مختلف اعمال می شود و توسط سیستم شاخه ها و مجاری اصلی به یک دستگاه تمیز کننده هوا مرکزی و فن اگزوز و پشته تخلیه به بیرون متصل می شود.

اگزاست فن بیمارستان

طراحی و اجرای سیستم تهویه مطبوع بیمارستان

هوا فقط یک رسانه نیست، بلکه می تواند به عنوان یک نگهبان در کاربردهای حیاتی سلامت در نظر گرفته شود. جهت مناسب جریان هوا، امکان حذف موفقیت آمیز آلاینده ها از برنامه های مراقبت های بهداشتی را افزایش می دهد.

طراحی معماری خوب به طراحان سیستم تهویه مطبوع بیمارستان اجازه می دهد تا به درستی محل خروجی های عرضه و درگاه های استخراج را در مکان های بهینه قرار دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید دستگاه های سیستم تهویه بیمارستان (هواساز هایژنیک، چیلر تراکمی، اگزاست فن و غیره) با کارشناسان مجموعه تهویه آر.پی.آسا در ارتباط باشید.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.