چند نوع چیلر داریم و پرکاربردترین آن ها

0

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چند نوع چیلر داریم؟ چیلرهای هوا خنک را می توان به انواع مختلفی از کمپرسورها تقسیم کرد که عبارتند از: پیچی، رفت و برگشتی، اسکرول، چرخشی و گریز از مرکز.

چیلرها به گونه ای ساخته شده اند که آنها را قادر می سازد تا اعلان هایی را برای نقاط عطف تعمیر و نگهداری، کدهای خطا، آلارم های فنی و هشدارها برای تقریباً از بین بردن زمان خرابی ارائه دهند. این چیلرهای را می توان با ظرفیت ۲ تا ۶۰۰ تن یافت.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

چند نوع چیلر داریم

چیلر هوا خنک چیست

چیلرهای هوا خنک، سیستم‌های تبرید هستند که سیالات را خنک می‌کنند و با سیستم هواساز یک تأسیسات کار می‌کنند. چیلرهای هوا خنک انواع چیلرهایی هستند که به جای اتکا به برج های خنک کننده به استفاده از فن برای دفع گرمای خارج از ساختمان متکی هستند.

آنها از چهار بخش اصلی تشکیل شده اند: کمپرسور، اواپراتور، کندانسور و شیر انبساط. چیلرهای هوا خنک را می توان در انواع مختلفی یافت که شامل چیلرهای هوا خنک قابل حمل و چیلرهای ثابت صنعتی با هوا خنک می شود.

اصل کار چیلرهای هوا خنک مبتنی بر جذب گرما از آب فرآوری شده است. هنگامی که سیستم هواگیر آب را مصرف کرد، گرم می شود و به چیلر باز می گردد. اواپراتور چیلر برای انتقال گرما از آب استفاده می شود.

چند نوع چیلر داریم؟

چیلر رفت و برگشتی: گاز موجود در چیلر رفت و برگشتی با استفاده از پیستون در داخل آن فشرده می شود که بی شباهت به موتور خودرو نیست. گاز با استفاده از چندین پیستون برای گرم کردن آن فشرده می شود. تفاوت این است که گاز داغ داخل سیستم از یک لوله اگزوز تخلیه نمی شود.

تقاضا برای این نوع چیلر با دریچه های ورودی و خروجی قابل تنظیم مطابقت دارد که می توانند باز شوند تا پیستون به سادگی بیکار شود.

خروج از پیستون زمانی که نیاز به آب سرد وجود دارد به مدیریت ظرفیت کمک می کند. این سیستم چیلر بسیار منعطف است و می تواند با نیازهای خاص بار روی سیستم مقابله کند. همچنین می توان ظرفیت را برای مطابقت با تقاضا با یک بای پس گاز داغ مدیریت کرد.

این فرآیند تا حد امکان کارآمد در نظر گرفته نمی شود. برخی از سیستم های چیلر از هر دو سیستم کنترل ظرفیت برای تخلیه پیستون استفاده می کنند. همین سیستم های چیلر همچنین می توانند از بای پس گاز داغ برای مطابقت با تقاضا استفاده کنند.

قیمت چیلر تراکمی اسکرو

چیلر اسکرو

کمپرسور اسکرو را می توان کمپرسور حلزونی نیز نامید. در داخل محفظه ثابت خود، دارای روتورهای شیاردار مارپیچ است. هنگامی که روتورهای مارپیچ در حال چرخش هستند، حجم مستقیم کاهش می یابد.

ظرفیت کمپرسور اسکرو روتاری را می توان در محدوده ۲۰ تا ۴۵۰ تن یافت. کمپرسور پیچ روتاری توسط یک شیر ورودی کشویی یا درایو با سرعت متغیر کنترل می شود.

چیلر اسکرال

چیلر اسکرال یکی از چند نوع چیلر می باشد که نوعی سیستم تبرید است که از کمپرسور اسکرال برای فشرده سازی مبرد و حذف گرما از یک منطقه یا فضای خاص استفاده می کند.

این سیستم معمولاً از یک کمپرسور، یک کندانسور، یک اواپراتور و یک مبرد تشکیل شده است. کمپرسور اسکرال نوعی کمپرسور با جابجایی مثبت است که از دو اسکرال مارپیچی شکل یکی ثابت و دیگری مداری برای فشرده‌سازی مبرد و حرکت آن در سیستم استفاده می‌کند.

یکی از مزایای اصلی چیلر اسکرال کارایی آن است. کمپرسورهای اسکرال به دلیل ضریب عملکرد بالا (COP) معروف هستند، به این معنی که می توانند خروجی خنک کننده بیشتری در هر واحد انرژی ورودی نسبت به سایر انواع کمپرسور تولید کنند.

چیلرهای تراکمی سانتریفیوژ

یکی از ویژگی های اصلی چیلر تراکمی گریز از مرکز، توانایی آن در ارائه ظرفیت خنک کننده بالا در طراحی فشرده است. چیلر تراکمی گریز از مرکز از طریق یک پروانه کار می کند که از نظر طراحی بسیار شبیه پمپ آب است.

این پروانه با فشرده سازی مبرد عمل می کند. چیلرهای تراکمی گریز از مرکز را می توان با هر دو درایو با سرعت متغیر و پره های ورودی مجهز کرد.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

درایوهای سرعت متغیر و پره های ورودی برای تنظیم کنترل ظرفیت آب سرد استفاده می شوند. این چیلرهای تراکمی گریز از مرکز ظرفیت بالایی دارند و می توانند ۱۵۰ تن به بالا را تحمل کنند.

طراحی چیلرهای گریز از مرکز بدون اصطکاک بسیار شبیه به یک طراحی گریز از مرکز معمولی است. آنها از طریق همان اصول عمل می کنند اما این کار را با یاتاقان های مغناطیسی انجام می دهند. چیلرهای گریز از مرکز بدون اصطکاک از یاتاقان های مغناطیسی برای رفع نیاز به روان کننده استفاده می کنند.

چیلرهای گریز از مرکز بدون اصطکاک همچنین دارای موتورهای DC با سرعت متغیر هستند. این موتورهای برجسته مستقیماً درایو هستند و مستقیماً به چیلرها متصل می شوند. چیلرهای گریز از مرکز بدون اصطکاک ظرفیتی بین ۶۰ تا ۳۰۰ تن دارند.

لیست قیمت چیلر تراکمی هوا خنک

چیلرهای جذبی

برخلاف سایر چیلرها که از کمپرسور مکانیکی استفاده می کنند، چیلرهای جذبی یکی دیگر از چند نوع چیلر می باشد که از منبع حرارتی به عنوان نیروی محرکه در پشت چرخه تبرید استفاده می کنند. این چیلرهای جذبی معمولاً از دو مایع استفاده می کنند، یکی برای خنک کردن و دیگری برای جذب.

مایع جاذب معمولاً لیتیوم بروماید یا آمونیاک است و خنک کننده مورد استفاده معمولاً آب است. جاذب و خنک کننده در طول چرخه جذب جدا شده و دوباره با هم ترکیب می شوند.

آب به دلیل شرایط کم فشار در چیلر می تواند به راحتی تغییر فاز دهد. آب و مایع جذبی نیز در چیلرها به دلیل خاصیت قرص طبیعی خود به طور موثر عمل می کنند.

چرخه تبرید با حرارت دادن مایعات ترکیبی آغاز می شود. این عمل سپس آب را از مایع جذبی با فشار بالا به جوش می آورد. مرحله بعدی فرستادن بخار آب مبرد از کنار سیم پیچ کندانسور است.

در اینجا گرما دفع می شود و بخار آب به صورت فازی به مایعی با فشار بالا تبدیل می شود. پس از این مرحله، مایع پرفشار در امتداد اواپراتور با فشار پایین‌تر فرستاده می‌شود، جایی که تبخیر فلاش آدیاباتیک آب را به گاز برمی‌گرداند.

این فرآیند منجر به جذب گرما از آبی می شود که باید سرد شود. در مرحله نهایی، مایع جذب غلیظ به عقب هدایت می‌شود تا با بخارات آب با فشار پایین‌تر که از اواپراتور می‌آیند، دوباره ترکیب شود.

کاربردهای چیلرهای هوا خنک

پس از بدست آوردن اطلاعات در این مورد که چند نوع چیلر داریم حال به کاربردهای آن ها می پردازیم. چیلرهای هوا خنک را می توان به سرعت به سیستم های نصب شده وارد کرد و در زمان و هزینه صرفه جویی کرد.

تیم های نصب به زمان کمتری برای نصب این نوع سیستم چیلر نیاز دارند که می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های اولیه شود.

از چند نوع چیلر نام برده چیلرهای تراکمی اسکرال و اسکرو پرکاربردترین ها نسبت به مزایا و هزینه مناسب شان هستند.

یکی دیگر از مزایای چیلرهای هوا خنک این است که در مقایسه با سیستم های خنک کننده با آب، مجموعه های کمتری برای نگهداری دارند. بدون پمپ کندانسور، برج خنک کننده و سایر قطعات، این چیلرها نسبت به سیستم های دیگر با ساختار اجزای پیچیده تر به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند.

چیلرهای هوا خنک در مناطق مستعد خشکسالی یا دارای منبع آب محدود ایده آل هستند زیرا جایگزینی برای صرفه جویی در مصرف آب برای سیستم های سنتی خنک کننده با آب هستند.

چیلر هوا خنک می‌تواند با خنک کردن فرآیند با هوای محیط به جای آب، نیاز آبی را از بین ببرد و فضایی را برای عملکرد بهینه ایجاد کند. سیستم های خنک کننده هوا در مقایسه با سایر سیستم های چیلر، رطوبت یا دمای محیط را تغییر نمی دهند.

فروش چیلر تراکمی هوا خنک اسکرال

معایب چیلرهای هوا خنک

سرد شدن با هوا ممکن است با طول عمر کوتاه‌تری مواجه شود. این به این دلیل است که چیلرهای هوا خنک در فضای باز قرار دارند، بنابراین در معرض عوامل محیطی قرار می گیرند که می تواند طول عمر آنها را کوتاه کند مانند یخ، باران، برف، باد و تگرگ. در نهایت، چیلرهای هوا خنک به دلیل وجود فن های خنک کننده، صدای خروجی نسبتا بالایی دارند.

فروش چیلر

مجموعه تهویه آر.پی.آسا تولید کننده چند نوع چیلر نام برده (چیلرهای تراکمی اسکرو، اسکرال و رفت و برگشتی) می باشد که با تجربه ای بیش از ۴۰ سال همواره در صدد تولید با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب بوده است.

مشتریان محترم می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد چند چیلر ذکر شده و همچنین استعلام قیمت با کارشناسان ما در ارتباط باشند.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.