فروش بویلر فایر تیوب در ایران

0

بویلر فایر تیوب عبارت است از یک دیگ بخار استوانه ای شکل به صورت عمودی یا افقی که می تواند آب داغ مصرفی در واحدهای صنعتی فراهم آورد. تعمیرات و نگهداری این بویلرها از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که از انفجار دیگ بخار جلوگیری می کند. بازرسی های دوره ای، بهترین راهکار برای افزایش ایمنی بویلر است.

بویلر فایر تیوب


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

طبقه بندی دیگ های لوله در آتش

  • دیگ های تک گذر
  • دیگ های دوپاس
  • دیگ های کوره برگشتی
  • دیگ های سه پاس
  • دیگ های چهار پاس

بویلر فایر تیوب چیست

بویلر فایر تیوب (fire tube boiler) یکی از انواع بویلرهای صنعتی است که می تواند آب داغ مورد نیاز واحدهای صنعتی را در بخش های مختلف، در اختیار آنها قرار دهد. مکانیسم عمل بویلرهای فایر تیوب در حقیقت به بویلرهای واترتیوب شباهت دارد اما تفاوت های جزئی آن به محل گرم شدن آب و هدایت حرارت کوره مربوط می باشد.

بویلر فایر تیوب

طرز کار بویلر فایر تیوب

در یک بویلر مدل فایرتیوب، لوله ها مسئول انتقال حرارت تولید شده توسط منبع سوخت هستند. در حقیقت، یک مسیر ایمن برای جریان حرارت گازها فراهم می شود. مخزن اصلی دیگ بخار فایرتیوب، مخصوص ذخیره و انتقال آب است. یک فرآیند ساده انتقال حرارت میان لوله ‌های منتقل کننده حرارت گاز احتراقی و سیال آب انجام می گیرد. نتیجه این فرآیند ها، گرم کردن آب و در نهایت، تولید بخار است.

اجزای بویلر

  • بدنه دستگاه
  • کوره
  • فشار سنج
  • سوئیچ ها
  • لوله ها
  • شیر اطمینان
  • دودکش
  • پمپ
  • تابلو برق
  • استراکچر
  • اکونومایزر

طراحی بویلر

طراحی های مختلف برای تولید بویلر فایرتیوب مطابق با استانداردهای جهانی در حال حاضر انجام می گیرد؛ اما تمام این دیگ های بخار بر مبنای انتقال حرارت میان حرارت گازهای احتراقی و سیال آب استوار هستند.

بویلر فایر تیوب

شکل های بویلر فایرتیوب

متداول ترین شکل بویلرهای فایرتیوب عبارت است از یک مخزن تحت فشار استوانه ای شکل که می‌تواند به صورت افقی یا عمودی ساخته شود. در داخل این محفظه، لوله های مخصوص قرار دارند که مستقیماً به مخزن تولید حرارت متصل هستند. محفظه دیگر، مخصوص آب است.

بسته به میزان انتقال حرارت که در داخل دیگ های بخار فایر تیوب انجام می شود، ابعاد و اندازه های آن ها می تواند متفاوت باشد. آن دسته از صنایعی که قصد خرید یک دیگ لوله آتش برای کسب و کار خود را دارند، لازم است به میزان آب داغ مورد نیاز توجه نموده و سپس یکی از این دستگاه‌ها را انتخاب کنند.

مزایای بویلر فایر تیوب

  1. راندمان کاری بالا
  2. تعمیر و نگهداری آسان
  3. مجزا بودن محفظه دود
  4. انعطاف پذیر
  5. عملکرد ساده
  6. قیمت مناسب
  7. دستیابی به فشارهای بالا
  8. حمل و نقل راحت

ایمنی بویلر فایر تیوب


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

با توجه به اینکه بویلرهای فایرتیوب، حجم قابل توجهی از آب داغ و بخار را در خود جای داده است و همچنین فشار عملیاتی در طول فرآیند انتقال حرارت افزایش پیدا می‌کند، لازم است ملاحظات ایمنی حتماً برای این دیگ های بخار در نظر گرفته شود. بویلرهای فایر تیوب می توانند در معرض انفجار قرار بگیرند، به همین دلیل برای جلوگیری از خرابی های مکانیکی باید تدارکات یا تجهیزاتی برای بویلر قرار داده شود تا از انفجار آن جلوگیری کند.

بویلر فایر تیوب

شیرهای ایمنی

یکی از عواملی که برای افزایش ایمنی بویلرهای فایرتیوب در نظر گرفته شده است، نصب شیرهای ایمنی یا سوپاپ های ایمنی در بویلر است. قبل از اینکه فشار به طرز خطرناکی افزایش یابد و منجر به انفجار بویلر شود، سوپاپ های ایمنی، باز شده و فشار مازاد را از داخل دیگ بخار خارج می کند.

سنسورها

نصب حسگرها یا جعبه سنسور افزایش حرارت بر روی بویلرهای فایرتیوب می تواند به عنوان یک ابزار هشدار دهنده عمل کند. زمانی که حرارت ناشی از بخار یا دمای آب افزایش پیدا کند، با ایجاد سر و صدا یا سیستم هشدار، اپراتور را آگاه می کند تا با تنظیم شرایط در حد استاندارد از انفجار دیگ بخار جلوگیری گردد.

انواع دیگ لوله آتشی

  1. دیگ های افقی
  2. دیگ های عمودی

بویلر فایر تیوب

خوردگی در بویلر

علی رغم اینکه انواع بویلرهای فایرتیوب تجهیزات ایده آل و کاملاً کاربردی برای صنایع هستند، اما یک مشکل بزرگ در این تجهیزات همواره یک چالش مهم محسوب می‌شود و دغدغه ذهنی مهندسان و طراحان می باشد. اثرات مخرب انواع خوردگی که در اثر ایجاد حرارت فوق العاده بالا و نفوذ بخار آب به تجهیزات داخلی اتفاق می افتد، می تواند ایمنی بویلرهای فایرتیوب را به شدت تهدید کند. خوردگی های ناشی از حرارت های فوق ‌العاده بالا، خوردگی ناشی از تشکیل گازهای اسید سولفوریک، کربنیل به عنوان یک سیال خورنده، عواملی هستند که در این بویلرها به‌ شدت رخ می دهند.

تعمیرات و نگهداری بویلر فایرتیوب

برای حل چالش های موجود در مورد بویلرهای فایرتیوب و افزایش ایمنی این تجهیزات برای این که تا سال های سال بتوان از دیگ های بخار استفاده کرد لازم است یک برنامه ریزی دقیق در خصوص بازرسی، تعمیرات و نگهداری بویلر ها تنظیم نمود.

مواد چک ایست بازرسی بویلر

  • بازرسی های روزانه از بویلرهای فایرتیوب
  • بررسی نشتی از دیگ بخار
  • بازرسی صحیح اتصالات دیگ بخار
  • بررسی سیستم های هشدار دهنده
  • بررسی سیستم های ابزار دقیق نظیر فشارسنج ها
  • اطمینان حاصل کردن از درست کار کردن قطعات

تعمیر و نگهداری دوره ای بویلر

تمام صنایعی که با این بویلرها سر و کار دارند یا یکی از انواع بویلرهای فایرتیوب را در محل ساختمان نصب کردند لازم است هم به صورت روزانه و هم به صورت دوره ای این تجهیزات را بازرسی کنند. در صورت وجود کوچکترین عیب باید هر چه سریعتر نسبت به تعمیرات و برطرف کردن آن اقدام نمود.

بویلر فایر تیوب

صادرات بویلر به قیمت کارخانه

با توجه به کاربردهای گسترده بویلر فایر تیوب و همچنین بویلر واتر تیوب ، کارخانجات تولیدکننده این تجهیزات صنعتی محصولات خود را به قیمت اصلی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. برترین تولید کنندگان بویلرها در کشور ایران، محصولات خود را در راستای استانداردهای جهانی تولید کرده و آن را به قیمت کارخانه در اختیار بازار هدف در کشورهای همسایه قرار می دهند. برای دریافت قیمت انواع بویلر و ثبت سفارش می توانید با مجموعه صنعتی آران انرژی تماس حاصل کنید.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.