اهمیت و نقش هواساز در داروسازی

0

هواساز در داروسازی به عنوان یک سیستم مرکزی بسیار قوی، توانایی تأمین هوای مطبوع را برای واحدهای صنعتی دارد. هواسازهای ایده آل برای کارخانه داروسازی باید علاوه بر ظرفیت تهویه ای بالا، از فیلترهای قوی و فن های خنک کننده با دوام تشکیل شده باشند. تجهیزات این هواسازها در قیمت هواساز داروسازی مؤثر هستند.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

هواساز در داروسازی


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

انواع هواساز

  1. هواساز خانگی
  2. صنعتی
  3. هایژنیک

هواساز داروسازی چیست

هواساز داروسازی عبارت است از یک سیستم تهویه هوای بسیار قوی که به تهویه و گردش هوا در کارخانجات داروسازی در قسمت های مختلف کمک می کند.

یک هواساز به عنوان بخشی از سیستم سرمایشی و گرمایشی، شرایط دمایی قسمت های مختلف در داروسازی را تحت کنترل قرار می‌دهد. یک هواساز ایده‌آل می‌تواند رطوبت و دما را تنظیم کرده و با فیلتراسیون هوا و جمع آوری گرد و غبار از طریق فیلترهای مخصوص، هوای مطبوع را در اختیار واحدها قرار دهد.

اجزای هواساز

  1. محفظه اصلی
  2. کندانسور
  3. کویل گرمایشی
  4. فیلتراسیون
  5. سیستم های گرمایشی
  6. فن های خنک کننده
  7. تجهیزات دمنده پر قدرت
  8. تجهیزات رطوبت زن
  9. کانال های انتقال هوا و سیستم تهویه مطبوع

شرح اجزای هواساز

دمنده: دمنده جزء اصلی AHU است که مسئول گردش هوا در سیستم است. این معمولاً یک فن سانتریفیوژ با موتور الکتریکی یا یک فن محوری با تسمه است. دمنده هوا را از بیرون می‌کشد و آن را از طریق فیلترها، کویل‌های گرمایش یا سرمایش و دمپرها فشار می‌دهد قبل از ارسال آن به کانال.

کویل های گرمایش و سرمایش: کویل های گرمایش و سرمایش وظیفه تغییر دمای هوای عبوری از AHU را بر عهده دارند. کویل ها می توانند از مس یا آلومینیوم ساخته شوند و معمولاً با مبرد پر می شوند یا توسط کویل آب داغ یا بخار گرم می شوند. کویل های مبرد گرما را از هوای عبوری از روی خود جذب می کنند تا هوا را خنک کنند، در حالی که کویل آب گرم یا بخار هوا را گرم می کند.

فیلترها: فیلترها جزء ضروری AHU هستند و برای حذف ذرات معلق در هوا مانند گرد و غبار، گرده و سایر آلاینده ها از هوا طراحی شده اند. آنها معمولاً از مواد الیاف مصنوعی مانند فایبرگلاس، پلی استر یا کاغذ چین دار ساخته می شوند. برای حفظ اثربخشی فیلترها باید مرتباً تعویض شوند.

رطوبت ساز/ رطوبت گیر: یک دستگاه رطوبت ساز یا رطوبت گیر را می توان به AHU اضافه کرد تا میزان رطوبت هوا را کنترل کند. یک مرطوب کننده با استفاده از بخار یا مکانیزم مه پاش رطوبت را به هوا اضافه می کند، در حالی که یک رطوبت گیر با متراکم کردن آن روی یک سیم پیچ سرد، رطوبت را از هوا خارج می کند.

اجزای دستگاه هواساز

دمپر هواساز

دمپرها برای کنترل جریان هوا از طریق AHU و کانال استفاده می شوند. آنها را می توان برای کنترل سطوح دما و رطوبت مناطق مختلف ساختمان تنظیم کرد. دمپرها را می توان به صورت دستی یا خودکار کنترل کرد.

محفظه اختلاط: محفظه اختلاط بخشی از AHU است که در آن هوای بیرون و هوای برگشتی قبل از ارسال از طریق فیلترها و کویل های گرمایش یا خنک کننده مخلوط می شوند. محفظه اختلاط اطمینان حاصل می کند که هوا قبل از گردش در سراسر ساختمان به درستی مطبوع است.

سنسورها و کنترل ها: AHU مجهز به سنسورهایی است که دما، رطوبت و فشار هوا را کنترل می کند. سنسورها سیگنال‌هایی را به صفحه کنترل ارسال می‌کنند که سرعت دمنده، کویل‌های گرمایش و سرمایش و دمپرها را برای حفظ شرایط مطلوب تنظیم می‌کند. کنترل ها را می توان به صورت دستی یا برنامه ریزی کرد تا به طور خودکار بر اساس شرایط از پیش تعیین شده تنظیم شوند.

تضعیف کننده صدا: تضعیف کننده صدا قطعه ای است که صدای تولید شده توسط AHU را هنگام گردش هوا در ساختمان کاهش می دهد. این شامل مواد عایق صوتی و بافل است که امواج صوتی را جذب و منحرف می کند. تضعیف کننده صدا یک جزء ضروری در مناطقی است که سطح سر و صدا باید به حداقل برسد، مانند بیمارستان ها یا استودیوهای ضبط.

انواع هواساز در داروسازی

با تحقیقاتی که پیرامون هواساز داروسازی و طرز کار آن برای واحدهای تولید دارو انجام گرفته است، نتایج نشان داده اند دو گروه از سیستم های تهویه مطبوع برای این کاربرد، مناسب ترند؛ یونیت های تهویه هوا یا همان هواساز و تجهیزات روف تاپ پکیج، دو دستگاه مهم هستند که در حوزه هواساز در داروسازی مورد توجه این صنعت قرار می گیرند.

پکیج یونیت تهویه مطبوع یا هواسازهای داروسازی از فیلترهای قوی تشکیل شده اند. ضرورت استفاده از بهترین و با کیفیت ترین فیلترها برای اینگونه هواسازها در اهمیت تأمین هوای تمیز و عاری از میکروب برای کارخانه تولید دارو است.

مشاوره ساخت کلین روم در کشور

کلین روم داروسازی

همان طور که می دانید کارخانه داروسازی انواع داروهایی را تولید می‌کند که با سلامتی افراد سر و کار دارند، بنابراین تجهیزات هواساز داروسازی در کلین روم داروسازی باید از قوی ترین مدل ها انتخاب شوند تا بتوانند با حداکثر ظرفیت خود تهویه را انجام دهند.

معمولاً این هواسازها دارای بدنه ساخته شده از ورق های فولادی مقاوم است که در برابر تغییرات شرایط محیطی و هرگونه استرس پایداری خود را حفظ می کنند.

هواساز داروسازی که از بدنه مقاوم ساخته شده باشد در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و در فصل های مختلف در عملکرد آن اختلالی ایجاد نمی شود. انواع هواساز در داروسازی را می‌توان در محیط های بیرون بر روی بام و یا فضای بیرون از کارخانه نصب کرد.

در برخی از موارد لازم است بدنه هواساز نسبت به فضای بیرون، عایق سازی شود؛ به این ترتیب  طبق استاندارد نصب هواساز در کارخانه داروسازی در اطراف آن نصب می شود.

نقش هواساز بیمارستانی

  1. کنترل کیفیت هوا
  2. کنترل دما
  3. کنترل رطوبت
  4. تثبیت فشار هوا

مزایای هواساز در داروسازی

انواع هواساز داروسازی تجهیزات پر قدرت هستند که علاوه بر افزایش کیفیت تهویه هوا، مزایای دیگری برای کارخانه‌های داروسازی ارائه می دهند. یکی از مهمترین مزایا که در حقیقت، اولین و اصلی ترین مسئله در طراحی هواسازها می باشد، مسئله کاهش مصرف انرژی است.

هواساز داروسازی به گونه ای طراحی شده است که سطح مصرف انرژی را در کارخانه داروسازی، متعادل نگه می دارد و نه تنها به بازیابی حرارت کمک می کند، بلکه با تنظیم سطح رطوبت هوا از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.

نصب هواسازها برای کارخانه داروسازی به صورت کانال کشی گسترده و شبکه مانند انجام می‌شود، بنابراین تجهیزاتی که در این مورد نصب می شوند با ظرفیت تهویه فوق العاده بالا  مشغول به کار هستند.

تجهیزات مرتبط با تهویه داروسازی

  1. چیلر
  2. هواساز
  3. اگزاست فن
  4. روف تاپ پکیج
  5. فن کویل و غیره

قیمت هواساز های هایژنیک

خرید هواساز داروسازی

عوامل مختلفی در قیمت هواساز داروسازی تاثیر دارند. فیلترها از جنس های مختلف برای دستگاه استفاده می شوند. تجهیزات رطوبت زن با کیفیت های مختلف طراحی شده اند؛ قطعات لاستیکی و تجهیزات الکترونیکی و ابزار دقیق نیز سایر عواملی هستند در قیمت هواساز در داروسازی تاثیر خواهند گذاشت.

از طرفی دیگر، انواع فن خنک کننده با توجه به مدل دستگاه هواساز برای این دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین بدیهی است که تجهیزات تهویه ای برای کارخانه های داروسازی، قیمت‌ های متفاوتی داشته باشند.

پیشنهاد می کنیم برای کسب هرگونه اطلاعات در زمینه خرید سیستم های تهویه مطبوع برای صنایع با کارشناسان مجموعه تهویه آر.پی.آسا در ارتباط باشید.


برای مشاوره تلفنی همین الان تماس بگیرید
تماس مستقیم با کارشناسان آر پی آسا
شماره گویا: ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۷۴


با پرکردن فرم، در اولین فرصت کارشناسان آر پی آسا با شما ارتباط گرفته و راهنمایی های لازم را انجام دهند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.